شبه‌ جزیره میانکاله مهاجر پذیر ترین نقطه برای پرندگان

شبه جزیره میانکاله از جمله مناطق حفاظت شده‌ و بسیار مهم شمال کشور است. سالانه هزاران پرنده به این منطقه حفاظت شده مهاجرت می‌کنند. این شبه جزیره در قسمت جنوبی سواحل دریای خزر قرار دارد. قریب به پنجاه سال پیش این نقطه از کشور به عنوان منطقه محافظت شده شناخته شد و تا به امروز اغلب مردم آن را با نام‌های پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله می‌شناسند. در ادامه بیشتر به معرفی شبه‌ جزیره میانکاله می‌پردازیم تا شما عزیزان با یکی از مهم ترین زیستگاه‌های پرندگان آشنا شوید.

معرفی شبه‌ جزیره میانکاله

این تالاب بین المللی که با عنوان بهشت پرنده نگری در کشورمان بین دوستداران طبیعت محبوبیت ویژه ای دارد. این تالاب بخشی از پناهگاه حیات وحش میانکاله نیر به حساب می آید و یکی از زیستگاه های با ارزش پرنده های آبی و خشکی است. از بین انواع بسیاری از پرنده گانی که در این منطقه یافت می شود می توان طیف وسیعی از پرنده های آبزی مهاجر مثل فلامینگو، پلیکان، اردک ها، انواع قوها، غازها و برخی گونه های پرنده های شکاری از قبیل سنقر تالابی و عقاب دریایی دم سفید و پرندگان خشک زی مانند قرقاول خزری، دراج و زنبور خوار را نام برد.

شبه‌ جزیره میانکاله

بهترین مناطق خرید ویلا در شمال

موقعیت جغرافیایی

شبه جزیره میانکاله از شمال توسط دریای خزر و از جنوب با خلیج کوچک گرگان و از طرف غرب توسط تالاب زاغمراد و از سمت شرق با جزیره آشوراده احاطه شده است. این جزیره کوچک مساحتی به اندازه ۶۸ هزار هکتار دارد. شما می‌توانید با عبور از روستای زاغمراد و تالاب آن به میانکاله برسید. ارتفاع این شبه جزیره از سطح دریای آزاد ۳۰ متر پایین تر است  و میزان بارش سالیانه در آنجا به طور متوسط به ۷۱۷ میلی‌متر می‌رسد و دارای آب و هوای گرم و معتدل است.

شبه‌ جزیره میانکاله

دسترسی به تالاب میانکاله مازندران

برای دسترسی و رسیدن به این مکان دیدنی می بایست یکی از مسیرهای مختلفی که این امکان را به شما می دهد و بسته به اینکه از چه شهری می خواهید سفر کنید را انتخاب نمایید. ولی بهترین مسیرها که تعداد جاذبه های بیشتری را در دل خود جای داده است را به شما معرفی خواهیم کرد. در صورتی که از شهرهای غربی و یا مرکزی کشور قصد سفر دارید بهتر است ابتدا به ساری سفر کنید تا به این بهانه بتوانید ابتدا سری به دشت ناز ساری بزنید و ازطبیعت دوست داشتنی آن لذت ببرید و سپس راه خود را به سمت بهشهر و مقصد نهایی یعنی تالاب میانکاله مازندران ادامه دهید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها