معرفی شهر سوچی

معرفی شهر سوچی (Sochi)

این شهر در غرب روسیه واقع‌شده است. این شهر حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و می توان گفت کاملا شایسته قرار گیری در لیست جاذبه های تاریخی تفریحی شهر های روسیه را دارد. این شهر به سه بخش مهم و اصلی تقسیم می‌شود. بنابراین می‌توان تفاوت اجتماعی مردم را در این شهر به خوبی مشاهده نمود. در ادامه تاریخ ما را با معرفی شهر سوچی همراهی کنید.

  1. ناحیه مرکزی: این منطقه در هسته و مرکز شهر واقع‌شده است و پیشرفته‌ترین و پرجمعیت‌ترین بخش شهر محسوب می‌شود.
  2. ناحیه لازاروسکو: بزرگ‌ترین ناحیه این شهر از نظر وسعت می‌باشد.
  3. ناحیه آدلر: این ناحیه مرکز شبکه حمل‌ونقل این شهر به شمار می‌رود.

این شهر افتخارات زیادی به دست آورده است. برای مثال این شهر در سال‌های ۲۰۱۴ میزبان بازی‌های المپیک زمستانی  بود. آب‌وهوای نیمه گرمسیری و رطوبت بسیاری که این شهر دارد؛ باعث شده تا گردشگران بسیاری به این شهر بیایند. این شهر در بخش اروپایی روسیه قرارگرفته است.

معرفی شهر سوچی

جمعیت شناسی

از جمعیت سوچی ۳۰ درصد روس تبار و ۴۵ درصد ترک تبار هستند. حدود ۴ درصد از جمعیت سوچی از تبار اوکراینی و ۳ درصد نیز گرجی به شمار می روند. مطابق با نتایج سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی جمعیت شهر سوچی و حومهٔ آن مجموعاً ۴۲۰٬۵۸۹ نفر برآورد شده‌است که از این تعداد ۳۴۷٬۹۳۲ نفر در داخل منطقه شهری سوچی زندگی می‌کنند. جمعیت سوچی بر پایه نتایج سرشماری سال ۲۰۰۲ برابر با ۳۲۸٬۸۰۹ نفر بوده‌است که در مقایسه با آمار سال ۱۹۸۹ (۳۳۶٬۵۱۴ نفر) با کاهش روبرو بوده‌است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۶ در حدود ۳۹۵٬۰۱۲ نفر برآورد شده بود. اما پیشرفت‌های بعدی باعث افزایش سریع جمعیت در این سامان شده است. سوچی به‌عنوان میزبان بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ برگزیده شده‌است.

مجموعه تفریحی

دلفیناریوم ریویرِا (Dolphinarium Riviera) یکی از جاذبه‌های این شهر است که حتماً باید ببینید. بسیاری از خانواده‌هایی که با تور به این شهر سفر می‌کنند این مجموعه تفریحی را می‌بینند. در این مجموعه می‌توانید بازی دلفین‌ها، پارک بازی کودکان، کافی‌شاپ و رستوران را ببینید. ساعات کار این مجموعه بین ۱۰ صبح تا ۸ صبح می‌باشد.

معرفی شهر سوچی

پارک گیاه‌شناسی دِندراریوم سوچی ( Park Dendrariy V Sochi)

پارک گیاه‌شناسی دِندراریوم سوچی ( Park Dendrariy V Sochi) مجموعه‌ای زیبا و ۴۹ هکتاری است. این پارک در دنیا به موزه طبیعت معروف است. چراکه گیاهان بسیاری درون آن قرار دارند. این پارک بسیار خاص می‌باشد. زیرا تنوع گیاهی جانوری بسیار بالا در کنار آکواریوم و باغ پرندگان زیبا باعث شده تا گردشگران بسیاری به این پارک جلب شوند. این پارک از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب درب‌های خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کند.

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی

پیست اسکی رُزا کتور سوچی (Roza Khutor)

پیست اسکی رُزا کتور سوچی (Roza Khutor) در المپیک زمستانی ۲۰۱۴ به شهرت رسید. این پیست یک موقعیت جغرافیایی عالی دارد. به همین دلیل برف زیادی می‌بارد. این پیست هرروز در از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب باز است. مکان این پیست در کنار جلگه رزا کتور و غرب رشته‌کوه قفقاز قرار دارد.

این شهر بیشتر دارای جاذبه های تفریحی است. اما این چیزی از زیبایی آن کم نمی کند. توصیه می شود در بهار به این شهر سفر کنید.

 

منبع ویکی پدیا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها