معرفی روستای بنود

معرفی روستای بنود

آیا تا به حال به عسلویه سفری داشته اید؟ یا از بین نزدیکان خود کسی از خاطرات سفرش به روستای بنود برای شما تعریف نموده است؟ حتما بعد از خواندن این مطلب به حداقل بک بار سفر به این مکان شگفت انگیز وسوسه می شوید! در ادامه با معرفی روستای بنود همراه تاریخ ما باشید.

موقعیت جغرافیایی زیبا

در ۳۵ کیلومتری شرق شهرستان عسلویه، از توابع استان بوشهر، یکی از زیبایی های عجیب خلقت و طبیعت ایران چشم نوازی می کند و در زیبایی در هیچ کجای دنیا همانندی ندارد. شهری که در آن صدای صنعت و ساخت و تولید به گوش می خورد تنها در کمی آن طرف تر روستایی زیبا و قدیمی به چشم می خورد.

معرفی روستای بنود

آراستگی ظاهر بنود

در روستای ۸۰۰ نفری بنود، در کنار ساحل یک دست شنی آن، خانه هایی کاه گلی به صورت فشرده و روی هم رفته ساخته شده اند که درگاه های حفره مانند زیبایی نیز در آن ها ساخته شده است. روز هنگام، وقتی که از بالای صخره های آن به اعماق ساحل نیلگون خلیج فارس نگاه می کنید هم به ذلالی آب پی می برید و هم از تماشای کف آب مسحور می شوید.

ساحل این روستا یکی از زیبا ترین و تمیز ترین سواحل خلیج فارس است که زیبایی آن را در کنار تماشای ماهی گیری صیادان بومی آنجا نیز چند برابر می کند. البته لازم به ذکر است که هرگز نمی توان به این مکان رویایی سفر کرد و در هنگام غروب آفتاب بر روی صخره های پر صلابت آن ننشست و چای محلی ننوشید.

دیدنی های بوشهر

شهرکی برای سینما

یک از نکته جالب این است که بنود به تازگی محل فیلم برداری پروژه ی سینمایی محمد (ص) بوده است. از این رو می توان حدس زد که یک شهرک سینمایی و شاید کمی از بقایای فیلم برداری نیز در آنجا به چشم بخورد.

بهشتی برای عکاسان

یک غار ساحلی فوق العاده وجود دارد که پس از گذر از تپه ای کوچک می توانید از ورودی این غار دو دهانه، به آن سمت آب ها با نهایت لذت نگاه کنید. ترکیب این غار ساحلی، شن های کف آن، آفتاب نزدیک به طلوع و بازتابش آن در سطح آب های مواج خلیج، می تواند رویای هر عکاسی برای شکار زیبا ترین آثار هنری باشد. اگر شما عکاسی می کنید و تا به حال به روستای بنود سفری نداشته اید در اولین تعطیلات آخر هفته عجله کنید!

حرف آخر

قبل از آن که دیر شود حتما در تقویم منزلتان، در اولین تعطیلات کاری خود با خودکار قرمز یاد داشت کنید: سفر به “روستای بنود”.

معرفی روستای بنود

بر بالای صخره های بلند و عمودی ساحل که می ایستیم، چشمانمان جز پهنه وسیع دریا و امواج بزرگ و سهمگین دریا در برابر سنگ ها چیزی را نخواهد دید. این صخره های زیبا و شگفت انگیز به همراه آثار و بقایای برجا مانده از فیلم محمد رسول الله(ص) و غروب های منحصر به فرد، این منطقه را به یکی از مقاصد گردشگران برای گذراندن یک روز بهاری تبدیل می کند. این سواحل زیبا در مجاورت روستای بنود در شش کیلومتری چاه مبارک شهرستان عسلویه و در جنوبی ترین نقطه استان بوشهر قرار گرفته است. روستای بندو علاوه بر جاذبه طبیعی از مکان های تارخی همچون بقایای آبگیر ساسانی، آسیاب‌های آبی بندوو … برخوردار است که نشان از قدمت تاریخی بسیار زیاد آن دارد. این روستا حدود ۸۰۰ نفر جمعیت داشته و بیشتر اهالی آن در عرصه صیادی و دریانوردی مشغول به کار هستند.

منبع ایران پلنر
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها