معرفی شهر دلیجان

معرفی شهر دلیجان

شهر دلیجان یکی از شهرهای بزرگ ارمنستان است. این شهر در شمال ارمنستان واقع شده و «سوئیس کوچک» لقب گرفته است. هوای بی نظیر و مطبوع آن، زمستان های گرم و تابستان های خنک گردشگران را به سمت خود می کشد و به علت پاکی هوا برای بیماران تنفسی بسیار شهر مناسبی است. در ادامه با معرفی شهر دلیجان ارمنستان همراه تاریخ ما باشید.

دلیجان ارمنستان از گردنه سوان با جنگل شروع می شود و چشمه های آب طبیعی از دل کوه ها جاری شده است.شهری با ساختمان های قدیمی که با مناظر زیبای جنگل و کوه احاطه شده است. سردترین و گواراترین نوشیدنی جهان را در روستای سیمنوکا در کنار چشمه آب خواهید نوشید.

هنگام رانندگی به سمت دلیجان دو نوبت توقف کنید و در جنگل های وحشی، آلو و سیب ترش،تمشک و گلابی وحشی بخورید. به طور کلی مسیر امنی در پیش رو دارید و اتومبیلهای کمی در طول مسیر خواهید دید.هوای پاک، منظره های بکر و زیبا، مردمی با اخلاق دوستانه و طبیعت مثال زدنی، دیلیجان را به منطقه ای بی نظیر برای تعطیلات مبدل کرده است.

معرفی شهر دلیجان

پارک ملی دلیجان

پارک ملی دلیجان یکی از چهار پارک ملی مهم در کشور ارمنستان است که در سال ۲۰۰۲ احداث شد. این پارک با طبیعتی دلپذیر، پر از درختان کاج و ممرز است. چشمه های آب معدنی و شفابخش این پارک گردشگران را به خود جذب می کند.

صومعه هاگارتسین

علاوه بر طبیعت بی نظیر پارک ملی دلیجان، این پارک دارای صومعه های قدیمی و بسیار زیبا است. مانند صومعه هاگارتسین که مربوط به قرن دهم میلادی است. صومعه هاگارتسین در بخش شمالی این پارک قرار گرفته است که شامل سه کلیسا است. سنت آستواتساتین، سنت گریگوری و سنت استپانوس نام این کلیساهاست.

دیدنی های ارمنستان

دریاچه پارز

پارک ملی دلیجان دریاچه هایی را در خود جای داده است که محل مناسبی برای ماهیگیری و شنا است. یکی از این دریاچه ها، دریاچه پارز است که سه هکتار مساحت آن است. این دریاچه بعد از دریاچه سوان، بزرگترین دریاچه ارمنستان است که پر از آب های زلال رشته کوه های آرگون است.

معرفی شهر دلیجان

دریاچه گش

دریاچه گش در جنوب شرقی پارک ملی دلیجان واقع شده است. این دریاچه ی زیبا ۱.۷ هکتار وسعت دارد و محل مناسبی برای ماهیگیری و صید میگو است.

صومعه گوشاوانک

صومعه گوشاواناک یه صومعه ارمنی است که در قرن ۱۲ میلادی شاخته شد. برای رسیدم به این صومعه باید ۴۰ دقیقه از شمال شهر دلیجان در راه باشید. یکی از زیبایی های منحصر ه فرد صومعه گوشاواناک، نقش برجسته ها و حکاکی هایی است که روی سنگ های این صومعه شده و حالت توری شکل دارند.

منبع آفتاب تراول
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آرا

دلیجان زیبا!