معرفی ساحل بریس چابهار

معرفی ساحل بریس چابهار

چابهار یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین بندرهای بازرگانی در بلوچستان است. یکی از مکان‌هایی که در این بندر هر گردشگری را جذب می‌کند ساحل بریس چابهار است که در امتداد دریای عمان قرار گرفته است. این ساحل زیبا در روستاری بریس می‌باشد که این روستا دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. روستا بریس از سمت شمال به کوه مریخی و از سمت غرب یه دریای زیبای عمان ختم شده است. درواقع در هر قسمت از چابهار جاذبه‌ایی گردشگری قرار گرفته است که با سفر به ساحل زیبا بریس می‌توانید از دیگر زیبایی‌های بندر بریس دیدن کنید. در ادامه با معرفی ساحل بریس چابهار  همراه تاریخ ما باشید.

ماهیگیری ساحل بریس

در این ساحل دیدنی ، ماهیگیری شغل تمامی مردمان این منطقه است. مردمان این منطقه همیشه در حال تلاش برای صید هستند و عاشق دریا می‌باشند. در ساحل جذاب بریس تماشا قایق و لنج‌ها ، صدای آب‌های دریا ، صدای مرغان دریایی و مهم‌تر از همه تلاش ماهی‌گیران بسیار زیبا و دل نشین است. در این منطقه نیز کوسه ماهی صید می‌شود جالب است بدانید که گوشت کوسه در بازارهای پاکستان به قیمت ۶۰ روبیه به فروش می‌رسد.  یکی دیگر از جاذبه‌های این ساحل دیدنی اسکله‌ایی که دارد می‌باشد اسکله آن بسیار زیبا است که چشم هر بیننده‌ایی را به خود جذب می‌کند.

معرفی ساحل بریس چابهار

با سفر به بریس از کجاها دیدن کنیم ؟

بهتر است در این مطلب علاوه بر ساحل بریس چابهار از مناطق دیگری که اطراف این ساحل دیدنی است هم دیدن کنیم.  در مسیر حرکت به سمت چابهار صخره‌های زیبایی وجود دارند که به علت فرسایش از عمق دریا سوراخ‌هایی در آن ایجاد شده است. زمانی که به سمت این صخره‌ها حرکت می‌کنیم آب حالت موج افشان دارد که این حالت بسیار جذاب و دیدنی است و حیف است که از آن دیدن نکنیم.
در سفر به ساحل بریس می‌توانید به تالاب بریس هم سری بزنید. در تالاب بریس آب‌ها همانند یک سد طبیعی در تالاب جمع شده است و اطراف این تالاب منحصر به فرد ، درخچه‌هایی زیبا همچون چش و گز قابل دیدن می‌باشد.

بهترین مناطق چابهار

جمع‌بندی

معرفی ساحل بریس چابهار

ساحل بریس چابهار منطقه زیبا و منحصر به فردی است که در تمامی فصل‌ها می‌توانید به آن سفر کنید اما بهترین زمان سفر ، فصل تیرماه در تابستان می‌باشد زیرا چابهار در فصل تابستان خیلی گرم نمی‌باشد. بهتر است برای سفر به این ساحل جذاب ۱۵ روز زمان بگذارید و از تمامی قسمت‌ها و اماکن اطراف ساحل بریس دیدن کنید اما اگر فرصت کوتاهی برای این سفر دارید حداقل ۳ روز زمان بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم سیستان و بلوچستان را در برنامه سفرتان قرار دهید و حتما از ساحل زیبای بریس چابهار دیدن نمایید.

منبع علاءالدین
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها