معرفی روستای تیس چابهار

معرفی روستای تیس چابهار

روستای تیس چابهار یکی از روستاهای برتر و دارای قدمتی چندین ساله می‌باشد. روستای تیس در دوران هخامنشیان یکی از بندرهای بسیار مهم بوده است که افراد در این بندر به کار مبادله کالا و داد و ستد انجام می‌داده‌اند. ساکنان روستای تیس از مردمان بومی آفریقا بوده‌اند که در گذشته به این منطقه مهاجرت کرده‌اند. در در زمان هخامنشیان به تیس ، تیز هم می‌گفته‌اند که در ادامه مطلب به صورت کامل با این روستای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری آن آشنا خواهیم شد با ما همراه باشید.

معرفی روستای تیس چابهار

 جاذبه‌های گردشگری روستای تیس چابهار

قلعه پرتقالی‌ها

در روستا تیس قلعه‌ایی دیدنی به نام قلعه پرتقالی‌ها به چشم می‌خورد که این ساختمان فقط ۵۰۰ متر از آبخور دریا فاصله دارد. معماری آن یک معماری قدیمی و جالب است . در واقع این ساختمان  شباهت بسیاری به کاروان سرای شاه عباسی بیستون دارد. سبک معماری قلعه پرتقالی‌ها در روستا تیس به سبک معماری دوران سلجوقی می‌باشد اگر به چابهار سفر کردید حتما از این قلعه قدیمی دیدن نمایید.

غارهای بان مستی در روستای تیس چابهار

یکی دیگر از جذابیت‌های تیس غارهای مسیتی می‌باشد که در دامنه کوه شهبازبند قرار گرفته است.  غارهای بان مستی از دو غار طبیعی و مصنوعی تشکیل شده است. غار طبیعی نیم‌دایره‌ایی شکل می‌باشد و آرامگاه کوچکی که جنس آن از گچ می‌باشد در دو سطح افقی بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

سدهای تیس

از دیگر جاذبه‌های گردشگری روستا تیس می‌توان به سدهای زیبای تیس اشاره کرد. تیس مربوط به دوران هخامنشیان است و هر ساله گردشگران زیادی از این منطقه دیدن می‌کنند که بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت و دریا بیش‌تر زمانشان را در کنار این سدها می‌گذرانند.

معرفی روستای تیس چابهار

بهترین مناطق چابهار

قلعه بلوت گچ

در روستا تیس قلعه‌ایی از دوران ساسانیان و اشکانیان قرار دارد. که قلعه بر بلندای یک تپه‌ایی قرار گرفته است. جالب است که بدانید جنس این قلعه از سنگ‌های غیر آهکی است و جنس تپه از آهک و سیلیسی است. قلعه بلوت گچ بسیار جالب و دیدنی می‌باشد.

جمع‌بندی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان روستای تیس چابهار است. این روستا دارای جاهای دیدنی بسیاری همچون قلعه‌های دیدنی ، آرامگاه سید غلام رسول ، سدهای زیبا و…. می‌باشد. برای سفر به این روستا بهتر است نیمه دوم سال را انتخاب کنید زیرا در نیمه دوم سال آب و هوا معتدل است و دارای لذت خاصی برای گردش می‌باشد. اگر به طبیعت علاقه دارید ، عاشق معماری هستید ، دریا را دوست دارید در برنامه سفرتان حتما سفر به روستا تیس در شهر چابهار را قرار دهید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها