معرفی شهر سیسیان

معرفی شهر سیسیان

شهر سیسیان مرکز استان سیونیک در ارمنستان است و تا ایروان ۲۱۷ کیلومتر فاصله دارد. این شهر در کنار رودخانه وروتان قرار گرفته است. در ادامه با معرفی شهر سیسیان همراه تاریخ ما باشید.

جغرافیا و آب و هوا

سیسیان در کنار رودخانه وروتان قرار گرفته و در ۶ کیلومتری شمال شاهراه میان ایروان به مغری واقع شده‌است. در کیلومتری جنوب کاپان، مرکز استان سیونیک واقع شده است.

سیسیان ۹ کیلومتر مربع مساحت دارد و ۱٬۶۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است. در کیلومتری جنوب کاپان، مرکز استان سیونیک واقع شده است.

موزه تاریخی سیسیان

موزه تاریخی سیسیان یکی از مکان های مهم سیسیان است که در آن کوزه گری مردم آن ناحیه که مربوط به هزاره دوم پیش از میلاد مسیح است را می توان مشاهده کرد. بسیاری از این کشفیات که در این مکان قرار دارد از بنای کاراهونج یافت شده است. در باغ این موزه ی تاریخی سنگ گور هایی مشاهده می شود که به شکل سر گوسفند هستند. روی این سنگ ها کتیبه هایی به زبان فارسی دیده می شود.

صومعه وروتناوانک

صومعه وروتناوانک مربوط به سده دهم میلادی است و در استان سیونیک بین روستاهای وروتان و واغاتین واقع شده است. سبک معماری این صومعه ی زیبا سیک ارمنی می باشد.

معرفی شهر سیسیان

۱۰ جاذبه گردشگری برتر ارمنستان

رصدخانه ی کاراهونج

کاراهونج به تخته سنگ های عظیمی در منطقه ی سیسیان استان سیونیک گفته می شود. این تخته سنگ های مونولیتی به رنگی تقریبا شبیه به سرخ از سمت جنوب به شمال کشیده شده اند و فضای داخلی آن به شکل یک دایره دیده می شود. این سنگ ها که تقریبا هشتاد عدد از آن ها دارای حفره هایی جلا داده شده در قسمت بالایی خود هستند،  شباهت زیادی به استونهنج انگلیس دارند.

معرفی شهر سیسیان

در این باره که به راستی این سنگ ها چه کاربردی داشته اند همواره تحقیقات زیادی از سمت باستان شناسان بوده است. در سال ۱۹۳۵، استفان لیسیتسیان ادعا کرد این محل جایی برای نگه داری حیوانات بوده است. در۱۹۵۰ ماروس هسرتیان، مجموعه ای از دفن شدگان قرن نه تا یازده را کشف کرد. سرانجام در سال ۱۹۸۴ اونیک خنیکیان کشف کرد که حفره هایی که در این سنگ ها وجود دارند به عنوان یک تلسکوپ ابتدایی استفاده ی شده اند. بعدها این ادعا از سوی منجمان دنیا تایید شد.

منبع ویکی پدیا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها