معرفی آبشار دودهساگار

در این مقاله قصد معرفی آبشاردودهساگار که یکی از زیباترین اماکن در هندوستان است را داریم.  یکی از برترین اماکن دیدنی در هندوستان که گردشگران بسیاری به آن علاقه دارند همین آبشار است. این آبشار به دریای شیر هم معروف می‌باشد.  آبشارزیبا دودهساگار در آسیا یکی از زیباترین آبشارها است و یکی از دلایل زیبایی آن رنگ این آبشار به دلیل سرعت بالایی که دارد از آبی به سفید تغییر می‌کند. شایان به ذکر است که این آبشار منحصر به فرد در ایالت کارانتاکا در کشور هندوستان در ایالتی به اسم گوا قرار دارد.

معرفی آبشار دودهساگار

آبشاردودهساگار ، آبشاری است بسیار زیبا که دارای چهار شاخه است که این شاخه‌ها بر روی رودخانه‌ایی به نام Mondovi قرار گرفته اند. که مسیر ریلی قطار بر روی این رودخانه‌ها قرار دارد. شایان به ذکر است که این آبشارها از بلندترین آبشارها در کشور هند هستند که ارتفاع آنها حدودا ۳۱۰ متر عرض آنها حدودا ۳۰ مترمی‌باشد

معرفی آبشار دودهساگار

معنای دودهساگار

دودهساگار در لغت به معنای دریای شیر است زیرا از دل کوه به جای جاری شدن آب ، شیر سراریز می‌شود ناگفته نماند رنگ سفیدی آن به دلیل جریان و سرعت بالای آب است به همین دلیل است که دریای شیر هم به آبشاردودهساگار می‌گویند.

دیدنی‌های اطراف آبشاردودهساگار می‌توان به درختان با ارتفاعی اشاره کرد که در جنگل‌های اطراف  این آبشار قرار دارد. این آبشار آب و هوایی خنک و دلپذیر دارد که پرندگان ، حیوانات بسیاری در این آبشار به چشم می‌خورد.
در اطراف آبشارزیبا دودهساگار جنگل‌های استوایی زیبایی وجود دارد که برای پیاده روی تفریح بسیار مناسب است زیرا تماشای زیبایی‌هایی چون : پرندگان ، حیوانات و …. از نزدیک بسیار زیبا است.

بهترین زمان سفر آبشار دیدنی دودهساگار

بسیاری از گردشگران در زمان‌های مختلف به این آبشار زیبا سفر می‌کنند و اوقات و فراغت خود را آنجا می‌گذرانند. در دو فصل پاییز و زمستان تعداد بازدید کنندگان از این منطقه کمتر از مناطق دیگر می‌باشد زیرا در این دو فصل امنیت کمتر از زمان‌های دیگر است همچنین هوا بسیار سرد است. در فصول گرم‌تر سال تعداد بازدید کنندگان بیش‌تر می‌شود.

معرفی آبشار دودهساگار

آبشار آب ملخ کجاست؟

جمع بندی

همانگونه که متوجه شدید آبشاردودهساگار ، آبشار دیدنی و بسیار زیبا می‌باشد. این آبشار یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین اماکن گردشگری است. پس از معرفی آبشار دودهساگار اشاره کوتاهی به کشور هندوستان داشته باشیم در مورد هند همین کافی است که بدانیم هند کشوری است پهناور که سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و گردشگران بسیاری سالانه به این کشور مسافرت می‌کنند پس حیف است در سفر به هند از این آبشار زیبا دیدن نکنیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها