معرفی معبد شری مانگشی

معبد شری مانگشی

این معبد جزو یکی از معروف‌ترین معبدهای شهر گوا درهند است که این معبد در ۲۱ کیلومتری پایتخت این شهر یعنی پانجیم واقع شده است، به دلیل حضور دریانوردان پرتغالی در گذشته در این مناطق، معماری پرتغالی و مسیحیت را می‎توان در این نواحی مشاهده کرد. این معبد هنوز‌هم پیروانی دارد که باعث شده همواره مراسم مذهبی به طور روزانه در آن برپا شود، علاوه بر مراسم مذهبی، روزانه فستیوال‌ها و جشن‌های مختلفی نیز در معبد شری مانگشی برگزار می‎شود. این معبد یکی از متعلقات لرد سیلوا است. سبک سازه‌ و معماری این معبد نیز گوایی هندویی می‌باشد که زیبایی چشم‌گیری نیز دارد.

معبد شری مانگشی

سوغات این شهر

یکی از دغدغه‌های هر مسافر به یادگاری بردن و همراه داشتن بخشی از فرهنگ کشوری است که به آن به سفر کرده است، لذا انتخاب سوغاتی و خریداری آن بسیار حائز اهمیت می‎باشد.

از سوغات شهر گوا می‎توان از بادام هندی، کلاه حصیری، ادویه ، بدلیجات، نمک دریایی و دیگر محصولات را نام برد.

بادام هندی که یکی از محبوب‌ترین خشک بار بین مردم ایران است یکی از سوغات شهر گوا محسوب می‌شود چرا که بسیاری از مزارع به کاشت و برداشت بادام هندی می‎پردازند.

ادویه‌های هند به دلیل مرغوبیت بالای آن بسیار معروف است، از طرف دیگر به دلیل مصرف بالای ادویه در غذاهای هندی به طور چشم‌گیری تولید می‎شود.

کلاه‌های حصیری نیز از صنایع دست مردم خوش‌ذوق گوایی است که یکی از انتخاب‌های جذاب برای خریداری و به یادگار داشتن از سفر به این شهر است.

بسیاری از مردم نیز به تولید نمک دریایی می‎کنند که علاوه بر تامین نیاز مردم شهر، برای فروش‌هم‌ اقدام می‎کنند.

به دلیل وجود ساحل‌های بسیار در اطراف هند، تولید بدلیجات با استفاده از صدف‌های موجود در سواحل دریا یکی از صنایع دستی شهرهای هند را شکل داده است، که علاقه‌مندان زیادی نیز دارد.

معرفی مساجد معروف در هند

غذاهای معروف شهر گوا

آداب و فرهنگ غذایی مردم هند همواره به عنوان یکی از عجیب ترین فرهنگ ها و آداب غذایی محسوب می شود. لذا افرادی که به عنوان مسافر به شهر گوا سفر می‌ کنند، همواره دوست دارند که با غذاهایی که در این شهر سرو می شود، آشنا شوند. از انواع غذاهایی که در شهر گوا وجود دارد باید به ماهی کاری و برنج، ماهی رچادو، میگو کاری، مرغ کرافل، دسر ببینکا، سوسیس و… از غذاهای معروف شهر گوا محسوب می شود. تمام این غذاهایی که گفته شد همگی از غذاهای کشور هند محسوب می‌ شوند و افراد در خوردن آن ها باید توجه داشته باشند که آلرژی نداشته باشند. گفتنی است که تمامی این غذاهایی که گفته شد به عنوان غذاهایی شناخته می ‌شوند که در رستوران ‌های گوا به افراد عرضه می‌شوند.

حرف آخر

معبد شری مانگشی از دیگر خلقت‌های هند می‌باشد که هرساله تعداد چشم‌گیری از توریست‌ها و گردشگران از سراسر دنیا به این معبد که به سر‌زبان‌های هندی‌ها افتاده است جذب می‌شوند. برای گردش در هند و دیدن معبد شری مانگشی می‌توانید به شهر گوا بروید و خاطرات‌خوشی را با خانواده و دوستان خود بسازید.

معبد شری مانگشی

منبع آمادای
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها