معرفی مرکز خرید ابن بطوطه

معرفی مرکز خرید ابن بطوطه

مرکز خرید ابن بطوطه جزو بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی می‌باشد که طراحی داخلی آن سنتی بوده و شما را به یاد طراحی مراکز خرید و تاریخی شهر‌های ایرانی، چینی، هندی می‌اندازد. این مرکز خرید در خیابان شیخ زاید واقع شده است و در میان دو جزیره پالم جمیرا و پالم جبل علی می‌باشد و به طور دقیق‌تر به منطقه ۶ در روستای جبل علی بروید.

مرکز خرید ابن بطوطه دارای ۲۷۰ مغازه و فروشگاه، ۵۰ رستوران، ۲۱ سالن سینما می‌باشد و یکی از مراکز خرید اصلی دبی به حساب می‌آید.

مرکز خرید ابن بطوطه در حقیقت به ۶ سالن کلی تقسیم بندی می‌شود:

  • حیاط چین
  • حیاط هند
  • حیاط پرشیا
  • حیاط مصر
  • حیاط تونس
  • حیاط آندولوسی

این سالن‌ها عمدتا به با معماری‌های چینی و ایرانی درآمیخته شده‌اند که قصد داریم هر یک را برای به طور اجمالی برایتان وصف کنیم پس در ادامه با ما باشید.

محوطه چین

معماری این قسمت از مرکز خرید ابن بطوطه همان طور که از نامش احتمالا حدس زده‌اید، دارای معماری چینی می‌باشد. در این سالن از نماد اژدها، ستون‌های سنگی مرمر بزرگ که نماد ورودی شهر‌های چین است در فضای آن استفاده شده است و در سقف‌های این سالن از معماری قدیمی چینی می‌باشد.

مرکز خرید ابن بطوطه

محوطه هند

در این سالن نیز از معماری هندی استفاده شده است و سقف این سالن از الگو‌های تاج محل گرفته شده است. همچنین در این قسمت نماد بناهایی مثل کاخ باد و قلعه قرمز نیز که مربوط به هند می باشد نیز قرار گرفته است.

محوطه پرشیا

سقف این سالن از مرکز خرید ابن بطوطه با معماری ایرانی عربی آمیخته شده است به گونه‌ای که موزاییک‌هایی با طرح های‌زیبای ایرانی فیروزه کاری شده در ساخت این سالن به کار گرفته شده است.

مرکز خرید ابن بطوطه

محوطه مصر

در این سالن که قدم می‌زنید حال و هوای مصر و کاخ‌های فراعنه را تجربه خواهید کرد. دیوار‌های این سالن با نقاشی‌های حکاکی شده پوشانده شده و همچنین فانوس‌های بزرگی در این سالن به کار گرفته شده است که شما را هر چه بیشتر به معماری مصری آشنا می‌کند.

معرفی برج خلیفه دبی

محوطه تونس

کشور تونس اولین کشوری بود که ابن بطوطه در سفر خود به دیدن آن رفت. مکانی که در آنجا به کلاس های درس، مساجدی با گنبد های منحصر به فرد، کاخ ها و باغ های عمومی رفته و آن ها را دیده است. این محوطه از روی شهر ساحلی تونس و کارتاژ طراحی شده درهایی آبی، نقاشی هایی بر روی گچ سفید، شیشه های رنگی و پنجره های آهنی و ظرافت خریه کننده بازارهای آفریقایی طراحی شده است. در حالی که کاشی کاری های موزاییکی از تأثیرات سلطنتی مراکشی سخن می گویند.

محوطه آندولوسی

محوطه آخر مرکز خرید ابن بطوطه دبی مکانی برای هنرهای آندولوسی، سفالگری، معماری، دانش و در کل هر آنچه که مربوط به آندولوس در قرن ۱۳ ام و ۱۴ است، می باشد. سقف هایی به صورت ستاره و فواره های شیر مانند که از ککاخ الحمرا الهام گرفته شده است. نشانه هایی از معماری مسجد گرند در کوردوبا را در اینجا خواهید دید. دیوارها با سنگ هایی با رنگ قرمز و کاشی های تراکوتا ساخته شده اند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها