معرفی برج خلیفه دبی

معرفی برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی بزرگ‌ترین برج ساخته شده در دنیا می‌باشد که ساخت آن ۵ سال طول کشیده است و در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی خاور میانه ساخت آن به پایان رسید. این برج با بیش از هزار واحد آپارتمانی ، ۴۹ طبقه اداری ، ۴ استخر و یک کتابخانه یکی از مراکز اصلی اسکان گردشگران سراسر جهان می‌باشد و همچنین هتل ۵ ستاره آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی ” جورجیو آرمانی ” در طبقات اولیه این برج قرار دارد. در ادامه به معرفی برج خلیفه دبی می‌پردازیم.

معرفی برج خلیفه دبی

برج خلیفه دارای ۱۶۳ طبقه است که نگاهی اجمالی به آنها می‌اندازیم:

At the Top Burj Khalifa SKY | سوییت‌های آسمان خلیفه

اگر دوست داشته باشید دبی را به صورت ۳۶۰ درجه در زیر پاهایتان ببینید پیشنهاد می‌کنم حتما به این قسمت از برج خلیفه که در ارتفاع ۵۵۵ متری از سطح زمین قرار گرفته است سری بزنید. این قسمت از طبقه‌ی ۱۲۵ شروع شده و تا ۱۴۷ ادامه دارد.

corporate Suites | سوییت‌های اداری

در برج خلیفه ۳۷ سوییت اداری قرار دارد که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آنها در طبقه ی ۱۲۳ قرار دارد.

رستوران At Mosphere

لوکس‌ترین رستوران برج خلیفه در طبقه‌ی ۱۲۲ آن واقع شده است که به سه بخش مجزا تقسیم بندی می‌شود و در هر یک از بخش‌ها با زاویه خاصی می‌توان خلیج فارس را مشاهده کرد و آرامش غیر قابل وصفی را با موسقی خاصی که در این رستوران پخش می‌شود تجربه کرد.

هتل آرمانی |   Armani Hotel Dubai

در این قسمت از برج خلیفه، مدرن‌ترین و به روز‌ترین سالن‌های غذاخوری و اتاق‌های کنفرانس و مراسمات رسمی قرار داده شده است. این سالن‌ها در طبقات ۳۸ و ۳۹  می‌باشند. این سالن‌ها علاوه بر طراحی منحصر به فرد خود دید به شهر و دید خلیج فارس را برای گردشگران فراهم می‌سازند.

معماری برج خلیفه

معماری برج خلیفه از ۳ لایه مجزا و بر اساس الهام از گل HYMENOCALLIS شکل گرفته است.

برج از ۳ هسته به صورت Y تشکیل شده است که هر ۳ بال به هم متصل می شوند.

طرح Y بر اساس حداکثر دید خلیج فارس همراه با رعایت اصول طراحی اسلامی صورت گرفته است.

معرفی برج خلیفه دبی

معرفی پارک دبی لند

طراحی داخلی برج خلیفه

طراحی داخل برج خلیفه نیز توسط Owings and Merill LLP و Nada Andric که یکی از بهترین طراحان داخلی دنیا می باشد طراحی شده است و در این طراحی از با کیفیت ترین شیشه ها ، فولاد ضد زنگ ، و سنگ های تیره استفاده شده است .

همچنین کف آن تراورتن نقره ، فرش دستباف و سنگ های کفپوش است و دیوار ها نیز گچبری ونیزی شده است و تمامی این ها تلفیقی از هنر مدرن و فرهنگ محلی می باشند.

منبع معراج گشت آسمان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها