عجایب هفتگانه ایران

عجایب هفتگانه ایران

ایران، سرزمینی پهناور است که با دیدنی‌ها و آثاری که از دوران قدیم در آن باقی مانده است، جزء ده کشوری می‌باشد که میراث و آثار تاریخی آن در سازمان یونسکو ثبت شده است، همچنین ایران رتبه هفتم را در این سازمان دارد. ایران به‌دلیل دارا بودن  آثار تاریخی با قدمت بیش از چهار هزار سال قبل از میلاد، جزء سرزمین‌های تاریخی سازمان یونسکو می‌باشد. در ادامه این مقاله به عجایب هفتگانه ایران نیز می‌پردازیم.

مسجد امام، گوهری در اصفهان

قدمت این گوهر، که نشانگر مسجدسازی جهان است، به هزاران سال می‌رسد و در سال ۹۸۹ شمسی، هنر باشکوهیه خود را به رخ جهانیان کشید.

مسجد امام گوهری در اصفهان

هفت تپه در جنوب کشور

این جاذبه تاریخی در شهر شوش در استان خوزستان واقع شده است که جزء عجایب هفتگانه ایران نیز می‌باشد. این بنا یکی از عجیب‌ترین عجایب ایران می‌باشد و جالب است بدانید که اولین بار توسط باستان‌شناس فرانسوی به‌نام دمورگان،‌ همچنین پس از آن، جناب نگه‌بان، حفاری این منطقه را به‌‌دست گرفتند و با آثاری روبه‌رو شدند، این آثار باقی‌مانده یک شهر بود، همچنین بقایای خانه‌ها و اسکت مردمان این شهر نیز، یافت شده که به‌نام هفت تپه شناخته شده است و در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

مسجد نصیرالملک

این مسجد در شهر شیراز در سال‌های ۱۲۵۴ و ۱۲۶۶ که در دوران قاجاریه بوده است، ساخته شده و یکی دیگر از عجایب هفتگانه ایران می‌باشد.

تخت جمشید

این بنا یکی از زیباترین بنا‌های جهان می‌باشد که در سال ۵۱۸ پیش از میلاد در دوران هخامنشیان تاسیس شد.

تخت جمشید

آشنایی با خطرناک ترین کوه های دنیا

میدان نقش جهان

یکی دیگر از عجایب هفتگانه ایران این میدان در اصفهان می‌باشد که در سال‌های ۹۷۶ و ۱۰۰۷ تاسیس شده است که در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

باغ ارم

باغ ارم یکی از بهترین ثبتی‌های سازمان یونسکو می‌باشد که قدمت آن به دوره سلجوقی می‌رسد که در دوره زندیه‌ نیز باسازی‌هایی روی آن صورت گرفته است.

کلیسای وانک

این کلیسا در منطقه جلفا ساخته شده و سال تاسیس آن به ۹۸۴ شمسی می‌رسد و جزء بهترین عجایب ایران نیز می‌باشد.

وقتی وارد بنا می شوید با یک شاهکار معماری، تلفیقی از معماری ایرانی و غربی روبرو می شوید و نقاشی هایی منحصر به فرد که شما را غرق در تاریخ و داستان هایش می کند. در ضلع دیگر حیاط موزه ای وجود دارد که شامل فرهنگ و آداب و رسوم و تاریخ ارمنیان می باشد. علاوه بر کلیسا که به عنوان آخرین عجایب هفتگانه به شما معرفی شد، شما می توانید با پیاده روی در کوچه پس کوچه های منطقه جلفا اصفهان تجربه خاصی داشته باشید و خوردن یک قهوه در کافه های جذاب آنجا به شما توصیه می شود.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها