معرفی پارک نهج البلاغه

معرفی پارک نهج البلاغه

امروزه گسترش  فضای سبز درتهران از اهمیت زیادی برخوردار است به گونه ای که مسئولان شهر به تکاپو افتاده‌اند تا میزان فضای سبز شهر را افزایش دهند. بوستان نهج البلاغه از جمله مناطقی است که در جهت توسعه پوشش‌های سبز شهری نزدیک به ۱۰ سال پیش ساخته شده‌است و تابه اکنون به عنوان یکی از بهترین پارک‌های تهران شناخته می‌شود. در ادامه به معرفی پارک نهج البلاغه می‌پردازیم.

مشخصات و ویژگی بوستان نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه تهران یکی از پارکهای جذاب پایتخت است که در دره فرحزاد یعنی در شمال غربی تهران قرار دارد. به دلیل اختلاف ارتفاع سطوح بوستان نهج البلاغه تهران با مناطق اطراف آن، گردشگران و علاقمندان زیادی از نقاط مختلف پایتخت و دیگر نقاط ایران به سوی این پارک جذب می‌شوند. این پارک یکی از جاهای دیدنی غرب تهران می‌باشد.
فاز اول این بوستان در پاییز سال ۱۳۸۸ در بالای بزرگراه شهید همت، و فاز دوم آن در سال ۱۳۹۲ در حدفاصل بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید حکیم احداث شده است. رودخانه موجود در آنجا این دوفاز را از هم جدا کرده است و پل های تعبیه شده برروی این رودخانه‌ها، منظره زیبا و دلربایی را ایجا کرده است.

پارک نهج البلاغه

طراحی این مجموعه بسیار خاص و منحصربه فرد است. وسعت زیاد این پارک که به ۵۳ هزار متر مربع می‌رسد، باعث شده تا علاوه بر فضای سبز طبیعی، به امکانات تفریحی-گردشگری بسیاری مجهز شود.

پار ک شطرنج تهران کجاست؟

امکانات تفریحی-گردشگری پارک نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه

قایق پرش در آب

یکی از بازی‌های هیجانی این منطقه قایق پرش در آب است. این تفریح آبی به گونه‌ای است که شما ابتدا سوار یک قایق می‌شوید و سپس به بالای یک سرسره کشیده می‌شوید. پس از گذشت چند ثانیه از بالای سرسره با سرعت به سمت آب سقوط می‌کنید.

یادبود دفاع مقدس و مزار شهدای گمنام

مزار و یادبود سه شهید گمنام در فاز یک این بوستان به شکل گل لاله ساخته شده است. این ۳ شهید بزرگوار در سال ۱۳۹۸ به اینجا منتقل شده‌اند وجود این ۳ شهید در این مکان فضای معنوی خاصی به پارک بخشیده است.

سافاری پارک وحشت

همانطور که از نامش پیداست این وسیله بسیار هیجان انگیز و ترسناک است همچنین یکی سرگرمی های معروف پارک نهج البلاغه محسوب می‌شود. این وسیله همانند تونل های وحشتی است که همه‌ی ما آن را تجربه کرده‌ایم حتی برای یکبار. تنها تفاوت آن با تونل وحشت  در این است که در سافاری به جای اینکه بر روی یک ترن سوار شوید، خودتان به صورت پیاده به داخل سافاری هدایت می‌شوید.

منبع فانزی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها