معرفی پارک گفتگو

معرفی پارک گفتگو

همانطور که می‌دانید در تهران پارک‌ها و بوستان‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید در آنجا اوقات خوشی را  در کنار خانواده خود بگذرانید و به تفریح و ورزش بپردازید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی پارک گفتگو که یکی از بوستان های محبوب تهران می‌باشد بپردازیم.

مشخصات و امکانات پارک گفتگو

پارک گفتگو در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۲ توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در محدوده شهرداری منطقه دو در زمینی به مساحت ۱۴۴۵۸۰ مترمربع افتتاح شد. این پارک بزرگ و زیبا نقش به‌سزایی در کاهش آلودگی هوا در غرب شهر تهران داشته است. همچنین بوستانی فرامنطقه‌ای برای پرکردن اوقات‌فراغت تهرانی‌ها به‌حساب می‌آید. بدون شک اگر شما هم به این پارک سر زده باشید، با من در این موضوع که بوستان گفتگو یکی از زیباترین پارک‌های شهر تهران است، هم‌نظر هستید.

معرفی پارک گفتگو

در این پارک انواع مختلفی از درختان و گونه‌های گیاهی وجود دارند که از جذابیت‌های این پارک محسوب می‌شوند. در این بوستان قریب به ۱۰۰ گونه گیاهی قابل رویت است که درختان چنار، توت، سرو خمره‌ای، میخک هندی، کاج، ماگنولیا، صنوبر، چرم لیفه و اقاقیا همچنین درختچه‌های بوداغ، سنجد زینتی، سوداغ، بربریس و ارغوان از این دست گیاهان این منطقه هستند.

تنوع بالای پوشش گیاهی در این منطقه علاوه بر افزایش میزان محبوبیت آن در میان مردم باعث افزایش پاکیزگی هوای منطقه شده‌است.

بوستان ستارخان کجاست؟

در نقشه پارک، هشت آب‌نما در نظر گرفته شده‌است که می‌توانید آنها را به هنگام گردش در پارک مشاهده کنید. بوستان گفتگو امکانات دیگری نظیر زمین بازی ۵۰۰ متری، دو زمین اسکیت، نگارخانه و کتابخانه دارد که اگر تمایل داشتید می‌توانید با استفاده از آنها لحظات خوشی را در پارک سپری کنید. علاوه بر موارد گفته شده، طبق نقشه بوستان، اماکن دیگری در این پارک ساخته شده که مسجد امام حسین واقع در ضلع شمال شرقی پارک، رستوران، دریاچه و کتابخانه تخصصی پارک جزو آن اماکن می‌باشند.

سبک طراحی بوستان

سبک طراحی این پارک برگرفته از تلفیق معماری ایرانی، ایتالیایی، فرانسوی، انگلیسی و ژاپنی بدست آمده است که با قدم زدن در بوستان می‌توانید سبک‌های تماشایی آن را در بخش های مختلف پارک ببینید.

معرفی پارک گفتگو

مسیرهای منتهی به پارک گفتگو

مجموعه گفتگواز سمت شمال به اتوبان حکیم ،از قسمت شرقی به بزرگراه چمران، از بخش غربی نیز به کوی نصر و منطقه گیشا و از جنوب به خیابان جواد فاضل منتهی می‌شود. اگر می‌خواهید با وسیله نقلیه عمومی به این مکان سفر کنید باید وجود نزدیکترین ایسگاه مترو (ایسگاه توحید) به این بوستان آگاه باشید همچنین خطوط ۴ ایسگاه بی آر تی (ترمینال جنوب-پارک وی)  نیز شما را به این مکان می‌رساند.

منبع نابرو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها