معرفی پارک ایران زمین

معرفی پارک ایران زمین

پارک ایران زمین یکی از پارک‌های زیبای پایتخت است که حدود ۱۸ هکتار از خیابان دایره‌ای شکل به نام ایران زمین واقع در شهرک غرب را به خود گرفته است. باغ ایران زمین یا باغ راه فدک دارای امکانات رفاهی عالی برای شهروندان است و همین امکانات به جذابیت آن افزوده است. از جمله امکانات باغ ایران زمین شامل زمین بازی برای کودکان، ایستگاه دوچرخه، وسیله‌های ورزشی متنوع، مسیرهای مناسب دوچرخه سواری، مسیرهای مناسب پیاده‌روی، زمین فوتبال، زمین والیبال، زمین بسکتبال، کافی شاپ، رستوران، وجود سرویس بهداشتی در سرتاسر پارک و بوفه است. در ادامه با معرفی پارک ایران زمین همراه تاریخ ما باشید.

امکانات پارک ایران زمین

از لحاظ فضای داخلی، پارک ایران زمین بسیار سرسبز است و برای تفریح خانواده‌ها و دور هم جمع شدن بسیار مناسب است. پارک ایران زمین از لحاظ نور پردازی بسیار عالی و جذاب است و دارای آبنماهای متعدد در سرتاسر پارک است. پارک ایران زمین با انواع گل‌های زیبا و خوشبو تزئین شده است. یکی از ویژگی‌های بارز پارک ایران زمین در منطقه شهرک غرب مشاهده برج میلاد از بالای پارک است. پارک ایران زمین دارای دیوارهای تزئینی و پله‌های زیبایی است که انسان از قدم زدن در این پارک اصلا خسته نمی‌شود، همچنین در طول مسیر پارک نیمکت‌های چوبی و آلاچیق‌های زیبایی تعبیه شده است.

معرفی پارک ایران زمین

پارک قیطریه کجاست؟

مسیر دسترسی

از لحاظ موقعیت مکانی دسترسی آسان پارک ایران زمین به ایستگاه مترو است. این پارک در اواسط خیابان ایران زمین نزدیک به میدان صنعت ساخته شده است و با این تفاسیر از خط ۷ مترو واقع در ایستگاه میدان صنعت می‌توان به این پارک رسید. یکی از مهمترین امکانات پارک ایران زمین داشتن پارکینگ اختصاصی است که اگر این پارکینگ پر شده باشد پارک کردن خودرو در کنار پارک هیچ ممنوعیتی ندارد. در اطراف پارک ایران زمین هتل‌ها و سوئیت‌های زیادی وجود دارد که هوای خوب و دور از آلودگی این پارک مسافران به سمت خود جذب می‌کند.

و در آخر

باغ راه فدک یا همان پارک ایران زمین که در شهرک غرب بنا شده یکی از پارک های زیبای منطقه ۲ که در نزدیکی ایران زمین و میدان صنعت است همه روزه حتی ایام تعطیل برای گذراندن اوقات فراغت میتوان به این پارک زیبا رفت و از این مکان لذت برد.
پارک ایران زمین از سری پروژه های شاخص در سطح منطقه ۲ به شمار می رود که برای ساخت آن ۲۷ هکتار از “رود دره” ، “اوین”، “درکه”، ساخته شده است. این “رود دره” قبل از ساخت پارک ، سال ها محل تجمع بی خانمانان و معتادین بوده است که با احداث این پارک این معضل اجتماعی هم از بین رفته است.

معرفی پارک ایران زمین
موقعیت منحصر به فرد این پارک از نظر شهری و توانایی دیدن برج میلاد از بالا از ویژگی های این پارک به شمار می رود.

منبع لوکس مبله
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها