پارک طالقانی کجاست

پارک طالقانی کجاست

پارک طالقانی کجاست ؟ پارک طالقانی یکی دیگر از پارک‌های پر جاذبه تهران است که در تپه‌های عباس آباد واقع شده است و از آنجا نمای کلی تهران به زیبایی دیده می‌شود. این پارک در ابتدا زمین کشاورزی بوده است و در سال ۱۳۵۰ توسط یک شرکت مهندسی اسپانیایی طراحی و ساخته شد. این پارک دارای اسم‌های متعددی از جمله تپه‌های داوودیه، پارک جهان کودک و پارک عباس آباد بوده است که در سال ۱۳۶۱ نام این پارک از پارک جهان کودک به پارک طالقانی تغییر یافت.

یکی از نکات قابل توجه پارک طالقانی که افراد زیادی را سمت خود جذب می‌کند این است که به وسیله پل زیبای طبیعت به پارک آب و آتش وصل می‌شود. از جمله امکانات رفاهی پارک طالقانی می‌توان به وجود آلاچیق‌ها، نیمکت‌های چوبی، بوفه، مسیر مخصوص پیاده‌روی، زمین‌های بازی و وسیله‌های ورزشی برای بزرگسالان و کودکان اشاره کرد.

پارک طالقانی کجاست

پارک طالقانی دارای یک منطقه‌ی جالب جنگلی است که گونه‌های مختلف گیاهی و کمیاب مانند بلوط‌های ایتالیایی را در دل خود جای داده است. پارک طالقانی به دلیل آب و هوای خوب و خوشی دارد مکان مناسبی برای ورزش‌های هوازی است که اکثر ورزشکاران برای تمرین به این پارک روی می‌آورند.

زیباترین پارک های ایران

مسیر رسیدن به پارک طالقانی

اگر از پارک آب و آتش شروع به قدم زدن کنید و از پل طبیعیت وارد پارک طالقانی شوید با یک حوضچه سنگی زیبا مواجه می‌شوید که در ایام عید نوروز ماهی‌های قرمز آن را به وجد می‌آورند و به جذابیت پارک می‌افزایند. همچنین این پارک دربردارنده بزرگ‌ترین پرچم پر افتخار ایران است که حدود ۱۰۰۰ متر مربع مساحت آن است و از نظر ارتفاع میله پرچم دارای مقام سوم در دنیا است زیرا ارتفاع آن ۱۵۰ متر است.

پارک طالقانی در کنار سه بزرگراه تهران از جمله حقانی، مدرس و همت واقع شده است و بنابراین دسترسی به این پارک آسان است، بنابراین برای پارک وسیله نقلیه بسیار راحت است. ایستگاه‌های متروی حقانی و شهید همت هم در نزدیک پارک هستند.

پارک طالقانی کجاست

پارک طالقانی، محبوب‌ترین پارک تهران

پارک طالقانی بوستان باشکوهی است که در قلب پایتخت جای گرفته‌ است و با پوشش گیاهی منحصربفرد و زیبای خود، سال هاست که به یکی از محبوب‌ترین پارک‌ها برای شهروندان تهرانی تبدیل شده‌ است. پارک طالقانی تهران که با نام های دیگری مانند تپه‌های داوودیه، پارک جهان کودک و پارک جنگلی عباس‌آباد نیز شناخته می‌شود در محدوده‌ی تپه‌های عباس‌آباد واقع شده‌است. پارک آب‌ و‌ آتش در کنار این پارک قرار دارد که باعث بیشتر شدن شهرت این اراضی شده است و پل طبیعت هم به عنوان یک راه اتصال میان دو بوستان طالقانی و آب و آتش احداث شده است.

منبع فانزی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها