آشنایی با پارک جنگلی پردیسان

پارک جنگلی پردیسان

پارک جنگلی پردیسان واقع در منطقه دو تهران، از جمله محبوب ترین و بزرگ‌ترین جاذبه توریستی-گردشگری تهران به شمار‌می‌رود. این بوستان به عنوان ریه‌های تنفسی شهر در میان مردم پایتخت شهرت یافته است. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی بیشتر پارک جنگلی پردیسان بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

تاریخچه پارک پردیسان تهران

بوستان پردیسان که با مساحت ۲۷۵ هکتار یک از بزرگترین بوستان های پایتخت به حساب می آید، در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد که برای شناخت این طرح،  از اوایل دهه ۵۰ سازمان حفاظت محیط زیست، مطالعه درباره  مجموعه ای بصورت تفرجگاه که استفاده های آموزشی، علمی وپژوهشی در راس آن بود را در دستور کار خود قرار داد، که پس از مقدمات اولیه مثل تهیه زمین هیچ عمل جدی دیگری صورت نگرفت و با توجه به اینکه جنگ تحمیلی و شرایط خاص کشور تا سال ۱۳۶۵به طول انجامید هیچ کاری انجام نشد.

پارک جنگلی پردیسان

پارک شطرنج تهران کجاست؟

امکانات تفریحی-گردشگری پارک جنگلی پردیسان

پارک جنگلی پردیسان

۱-موزه تاریخی آب بوستان پارک پردیسان

موزه تاریخی آب بوستان، یکی از پروژه‌های بینظیری است که در پارک پردیسان  در حال اجرا  است. هدف این موزه به نمایش گذاشتن سیر وتکامل آب از گذشته به کمک آب انبار وکاریزها می‌باشد. این طرح با کمک و مشارکت وزارت نیرو وسازمان محیط زیست در حال توسعه می‌باشد و به زودی ساخت آن به اتمام می‌رسد.

۲-حیات وحش پردیسان

این باغ وحش به نگهداری گونه‌های مختلف حیوانی و پرنده‌ای از جمله آهو، گرگ، اردک، طاووس، خرگوش، عقاب‌، شاهین و… می‌پردازد. همچنین در کنار این مجموعه آکواریومی درنظرگرفته شده که در آنجا از گونه های  مختلف ماهی قرمز و لاکپشت‌های مینیاتوری نگهداری می‌شود. به هنگام گردش در پارک پردیسان نیز میتوانید از این دو مجموعه‌ی کاملا رایگان، دیدن کنید.

۳-پل معلق آسمان

این پل به منظور ارتباط بوستان نهج البلاغه با بوستان پردیسان در سال ۱۳۸۹ احداث شده‌است. پل معلق آسمان با طولی برابر با ۲۸۵ متر و عرضی به اندازه ۲متر، یکی ازمشهورترین و طولانی‌ترین پل‌های معلق کابلی در خاورمیانه محسوب‌ می‌شود. امروزه از این پل میتوان به عنوان یکی از مکان‌های توریستی پارک پردیسان یاد کرد. روزانه قریب به ۲۰۰ نفر گردشگر با هدف بازدید از این پل به پارک پردیسان سفر‌ می‌کنند.

۴-پیست دوچرخه سواری کوهستان

در پارک پردیسان علاوه بر وجود مسیر خط کشی شده‌ی آسفالت مخصوص دوچرخه سواری، مسیری  برای دوچرخه سواری کوهستان در نظر گرفته‌ شده‌است که این مسیر به طول ۷متر به دور رینگ اصلی پارک کشیده شده‌است. این نکته حائز اهمیت است که پارک پردیسان همانند دیگر پارک‌ها مکانی برای اجاره دوچرخه ندارد. بنابراین اگر علاقمند هستید تا دوچرخه سواری را در این پارک تجربه‌ کنید باید از دوچرخه‌ی شخصی خود استفاده کنید.

منبع فانزی
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
ریحانه

چ جای تفریحی باحالی