آشنایی با بوستان نوروز

آشنایی با بوستان نوروز

بوستان نوروز در قلب تهران، در منطقه سرسبز عباس آباد بنا شده‌است. این بوستان  از جمله طرح‌های جدیدی است که در راستای آبادانی و نوسازی اراضی عباس آباد به کار گرفته‌ شده‌است. ما در جهت آشنایی بیشتر با بوستان نوروز مقاله‌ای را تنظیم کرده‌ایم؛ پس برای شناخت بیشتر این پارک تا انتها با ما همراه باشید.

مشخصات

بوستان ۱۰ هکتاری نوروز که فروردین ۱۳۹۲توسط دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران  افتتاح شد، در جنوب غربی اراضی عباس‌آباد قرار دارد و بزرگ‌ترین بوستان پهنه غربی اراضی عباس آباد محسوب می‌شود. این بوستان فراتر از کارکردهای تفریحی و فراغتی برای شهروندان ایرانی، محیطی پویا برای کسب و کار و ترویج محیط زیست  بوستانی فرامنطقه ای و بین المللی است.

حدود ۴ هکتار از بوستان نوروز به عنوان پارک «اکو» در نظر گرفته شده است که نوروز به عنوان یکی از شاخصه‌های فرهنگی مشترک بین کشور‌های عضو این سازمان مطرح است. قسمت شمالی این بوستان با نام بوستان اکو فضایی به ثبت رسیده است؛ این قسمت درخصوص کشورهای عضو اکو تعبیه شده‌است که درواقع در آن به بیان اطلاعاتی در حوزه گردشگری، صنایع دستی، آداب و رسوم و موسیقی‌های محلی پرداخته شده‌است.

بوستان نوروز

دریاچه خزر در تهران

دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری پارک نوروز با دریاچه منحصر به فرد این بوستان تکمیل می‌شود. دریاچه موجود در پارک نوروز از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است که هریک دارای مساحتی به اندازه ۳۵۰۰ مترمربع و ۱۲۰۰۰ مترمربع است. مساحت دریاچه به طور کلی برابر ۱۵۵۰۰ مترمربع و عمق آن برابر ۱/۵ متر می باشد.

حضور پرندگان آبی در دریاچه مصنوعی خزر باعث خلق مناظره زیبا و جلب گردشگران بسیاری به منطقه عباس آباد شده‌است. ایجاد همبستگی و دوستی میان ایران و کشورهای همسایه از علل اصلی احداث این دریاچه در بوستان نوروز است. همچنین وجود فضای سبز در حاشیه دریاچه، فضای مناسبی را برای پیادهروی یا دوچرخه سواری مراجعه کنندگان فراهم کرده‌است.

مکان های دیدنی تهران در زمستان

امکانات و جاذبه‌های تفریحی -گردشگری

آلاچیق‌های سنتی موجود در بوستان نوروز یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این پارک برشمرده می شود زیرا بازدیدکنندگان بسیاری در فواصل مختلف سال، از آنها استفاده می‌کنند. همچنین در این پارک مکانی برای تفرج و تفریح کودکان هم درنظرگرفته شده است که کودکان می‌توانند با حضور در فضای بازی مذکور از بازی‌های هیجان انگیز آن لذت ببرند. بخش مربوط به کودکان نیز در قسمت جنوبی بوستان قرار دارد.

بوستان نوروز

آب نمای موزیکال واقع در دریاچه شمالی از دیگر مواردی است که می‌توانید در این پارک از آن دیدن کنید. ضمنا در اطراف بوستان بوفه‌های خوراکی و نوشیدنی درجهت مراجعه گردشگران تعبیه شده‌است.

منبع عباس آباد
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
مینا کاشانی
امتیاز :
     

ما امروز رفتیم. در کل اون چیزی نبود که تو اینترنت خونده بودیم. یجورایی حالمون گرفته شد.