بهترین جاذبه های گردشگری کنیا

 بهترین جاذبه های گردشگری کنیا

کنیا از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است، که در ادامه این مطلب میتوانید با برخی از جاذبه های گردشگری کنیا آشنا شوید.

پارک ملی کنیا

هر منطقه‌ای در صورت داشتن پارک‌های ملی از اهمیت بیشتری نسبت به سایر مناطق موجود در کشور برخوردار می‌شوند. این پارک‌ها جزئی از آثار طبیعی به حساب می‌آیند که به همین خاطر مراقبت بیشتری برای آن ها به عمل می‌آید.

پارک‌های ملی مناظر دیدنی و طبیعتی بکر دارند، شامل گونه های مختلف جانوری و گیاهی هستند که در این پارک‌ها زندگی می‌کند.

پارک ملی کنیا نیز با دارا بودن مجموعه ای چشم‌گیر از حیوانات وحشی، پرندگان پستانداران، آبشار طبیعی، دریاچه‌هایی همانند ویکتوریا، بارینگو و … که خاستگاه هزاران فلامینگو است که نظاره‌ی هر بیننده‌ای رو به خود جلب می‌کند و جزو جاذبه‌ های گردشگری کنیا می‌باشد.

جاذبه های گردشگری کنیا

دریاچه نیواشا

یکی از چندین دریاچه‌ی کنیا نیواشا است، یکی از ویژگی های این دریاچه منظره‌ی زیبای آن از کوه آتش فشانی لانگانات می‌باشد.

این دریاچه با دارا بودن جانورانی همانند اسب های دریایی، فلامینگو، عقاب ماهی‌خوار و پلیکان و … حوزه‌ی زیستی غنی را شکل داده است.

جنگلی که در حاشیه این دریاچه وجود دارد از دیگر ویژگی‌های این دریاچه زیبا به حساب می‌آید، این جنگل زیستگاه بسیاری از حیوانات مانند زرافه‌ها ، گورخرها و انواع بابون و دیگر پستانداران و چهارپایان است که بسیاری از توریست‌ها را مجذوب خود می‌کند.

جاذبه های گردشگری کنیا

کوه خدا

یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری کنیا کوه خدا می‌باشد، مونت کنیا دومین قله بلند قاره افریقا است، از نظر بومیان به زندگی کردن خدا در آن معروف است، نام کشور کنیا نیز از این کوه گرفته شده و یکی از ذخایر ژنتیک کره زمین به‌شمار می‌رود.

در تمامی فواصل سال این کوه مناسب صعود است، ۵۱۹۹ متر ارتفاع از سطح دریا، ارتفاعی است که کوهنوردان و علاقه‌مندان به فتح قله‌های افریقا باید پشت سرگذاشته و این کوه را فتح نمایند. در هنگام صعود از این کوه در ارتفاعات ۴۰۰۰ متری سرمای قابل توجهی در هوا غالب است، از نظر جانوری هم ممکن است چندین میمون سیاه و سفید و در بعضی موارد فیل مشاهده کنید.

آشنایی با ۱۰ مقصد ماجراجویی در سرتاسر جهان

موزه های کنیا

موزه کیتالی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کنیا می‌باشد، در سال ۱۹۲۴ تاسیس و شامل آثار تاریخی و علمی بویژه آثار مربوط به تعلیم و تربیت است. در این موزه کتابخانه‌ای با ۵۰۰۰ جلد کتاب دایر است.

موزه ملی راه آهن

موزه راه آهن در ساختمان قدیمی راه آهن قرار دارد و تاریخچه خط آهن کنیا را به نمایش میگذارد. کلکسیونی از لوکوموتیوهای بخار، گردونه های ریل دار و موتورهای مختلف دوران استعماری کشور در این موزه قرار دارند.

از جمله اشیاء به نمایش گذاشته شده می توان به کالسکه ای که از آن برای رفتن به شکار حیوانات وحشی استفاده می شده اشاره کرد.

منبع بیتوته
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها