آشنایی با بهترین پارک های مشهد

بهترین پارک های مشهد

شهر مشهد به عنوان پایتخت مذهبی ایران می‌باشد که هر ساله گردشگران زیادی برای زیارت و سیاحت به این شهر سفر می‌کنند. در مشهد پارک‌ها و تفرجگاه‌های گوناگونی ایجاد شده است تا هم شهروندان مشهد و هم گردشگران بتوانند از آن‌ها استفاده نمایند. ما قصد داریم تا در این مقاله به معرفی بهترین پارک های مشهد بپردازیم.

پارک طبیعی هفت حوض مشهد

پارک هفت حوض در ۷ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است و مناظر طبیعی بی بدیل و زیبایی را دربردارد. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در حوزه آبریز رودخانه طرق، دارای چشمه‌ها و حوضچه‌های آب فراوانی است. در این پارک ۷ حوضچه طبیعی آب زلال وجود دارد که فضای این پارک کوهستانی را دل‌انگیز و دلپذیر کرده است.

پارک کوهستانی هفت حوض دارای امکاناتی چون آلاچیق، رستوران سنتی، سرویس بهداشتی و … است.

پارک ملت مشهد

در معرفی بهترین پارک های مشهد لازم هست تا بزرگترین و معروفترین پارک مشهد را به شما معرفی نماییم. پارک ملت مشهد که از زیباترین و قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد است، با مساحت ۷۲۰ هزار متر مربع در ضلع شمال غربی میدان آزادی مشهد، ابتدای بلوار وکیل آباد واقع شده است.

بهترین پارک های مشهد

این پارک از امکانات زیادی چون فضای سبز، وسایل ورزشی و شهربازی برخوردار است؛ همچنین در این پارک، بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه وجود دارد. همچنین دریاچه مصنوعی بزرگ و زیبایی در این پارک قرار دارد.

همچنین در این پارک سردیس تعدادی از مشاهیر بزرگ استان خراسان قرار داده شده است.

پارک مینیاتوری مشهد

اولین پارک مینیاتوری شرق ایران، در مشهد ایجاد شده است که در آن ماکت‌های جاذبه‌های گردشگری و آثار باستانی و فرهنگی ایران در اندازه‌های کوچک ساخته شده‌اند؛ از جمله: فرودگاه مشهد، ایستگاه راه‌آهن مشهد، آرامگاه فردوسی، تخت جمشید، پل خواجو، آرامگاه عطار، سد کارون، باغ شاهزاده ماهان، روستای کندوان و… .

در این پارک همچنین زمین بازی کودکان، پیست مسابقه ماشین‌های کنترلی، دریاچه و رودخانه‌، زمین بازی ویژه بازی‌های محلی و… نیز احداث شده است.

آشنایی با بهترین مراکز خرید مشهد

پارک خورشید مشهد

پارک خورشید که به بام مشهد نیز مشهور می‌باشد، با وسعتی در حدود ۴۰۰ هکتار بزرگترین پارک کوهستانی مشهد محسوب می‌گردد. پارک خورشید به علت قرار داشتن در ارتفاعات منطقه هاشمیه مشهد، دارای منظره بسیار زیبا از شهر به خصوص در هنگام شب می‌باشد.

آدرس پارک خورشید: مشهد، انتهای بلوار هاشمیه، هاشمیه نود و یک، پارک خورشید

بهترین پارک های مشهد

پارک امت مشهد

پارک امت مشهد یکی دیگر از پارک‌های مشهد می‌باشد که دارای مساحتی حدود ۳۰ هزار مترمربع می‌باشد و در این پارک انواع گیاهان تزئینی را می‌توانید مشاهده کنید. این پارک دارای شهربازی کوچکی نیز می‌باشد که در آن دستگاه‌های بازی از قبیل فان فار و بشقاب پرنده قرار دارد.

آدرس پارک امت: مشهد، تقاطع بلوار امت و مفتح، پارک امت

منبع به پین
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها