نکاتی برای موج سواری

نکاتی برای موج سواری

زمانی که شما موج سواری را آغاز می‌کنید با یک دنیایی روبرو می شوید که کاملا برایتان ناشناخته است. زمانی که تازه‌کار هستید، تمامی حرکات برای شما غیرقابل تصور است البته جای نگرانی نیست چون تمام تازه‌کارها این حس را دارند! موج سواری ورزشی است که حد و مرزی از لحاظ نژادی، فرهنگی و زبانی ندارد. برای فصل تابستان و در بین ورزش‌های آبی، موج سواری یکی از ورزش‌های پرطرفدار، مفرح و بسیار مهیج است. در ادامه این مقاله به نکاتی برای موج سواری اشاره می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

تاریخچه‌ی موج سواری

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید از آن آگاه باشید، تاریخچه‌ی موج سواری است. بومی‌های جزیره‌های فیجی، تاهیتی و هاوایی از ۱۰۰۰ سال پیش با تخته‌های چوبی برای ماهیگیری به آب می رفتند و پس از آن به واسطه موج، خود را به ساحل میرساندند. در سال ۱۷۷۸ این رویداد توسط یک دریانورد بریتانیایی در تاهیتی دیده و ثبت شد. پس از آن رفته رفته، دچار تغییراتی شد و در نهایت در سال ۱۹۷۰ اولین مسابقات این رشته برگزار شد.
ابتدایی‌ترین تخته‌ها بسیار بلند و بدون فین بودند. بعدها برای جهت‌دهی بهتر و حرکات نمایشی از چند فین کوچک بجای یک فین بزرگ استفاده کردند.

نکاتی برای موج سواری

آشنایی با بهترین نقاط جنوب شرقی آسیا برای موج سواری

جایگاه موج سواری در جهان

یکی دیگر از نکاتی که باید موردتوجه شما باشد، جایگاه این ورزش در جهان است. موج سواری برای اولین‌بار در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن به ورزش های المپیک اضافه شده‌است.
فردی بنام “گرت مکنامارا” بزرگ‌ترین موج یعنی ۲۳.۸ متر را در رکوردهای جهانی گینس به نام خود ثبت کرده است.

موج سواری پیچیده‌ترین ورزش دنیا

موج سواری از ورزش هایی است که احتیاج به زمان و تمرین زیادی دارد پس نباید زود ناامید شوید تا با تلاش و تمرین و صبر به آن حس فراموش نشدنی برسید. حالت بدن برروی تخته موج‌ سواری و نگاه کردن به رفتار موج‌ سواران حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا از یک موج سوار مبتدی به یک موج سوار متوسط تبدیل شوید. حواستان باشد که در هنگام موج سواری قوانین انرا رعایت نمائید!

نکاتی برای موج سواری

قوانین موج سواری را به خاطر داشته باشید

بدترین کاری که در موج سواری می توانید انجام دهید این است که به سراغ امواج دیگران بروید! وقتی در حال شروع موج سواری هستید حتما قوانین آن را هم یاد بگیرید و به آن ها احترام بگذارید. هر موجی مخصوص یک نفر است، آن هم موج سواری که نسبت به بقیه به نقطه اوج موج نزدیک تر است. قبل از اینکه به سمت موج بروید به اطراف خود نگاه کنید و اگر شرایط مساعد نبود به داخل موج نروید .

منبع قطره
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها