آشنایی با پر سرعت ترین ترن هوایی جهان

پر سرعت ترین ترن هوایی جهان

یکی از اقدامات بشر در حوزه‌ی سرگرمی ایجاد مکان‌هایی برای وقت گذرانی و تفریح مردم است، به همین دلیل شروع به ساختن نقاطی به نام شهر‌بازی کرد. شهربازی‌ها دارای وسایل مختلف و جذاب بسیاری می‌باشند که شامل چرخ و فلک، ترن‌هوایی، کشتی‌صبا، بشقاب‌پرنده و… است.
در شهر‌های بزرگ سراسر دنیا یک یا چندین شهر‌بازی ساخته شده است که هم‌افراد آن کشور و هم‌توریست‌ها به آن سرمی‌زنند.
یکی از وسایل موجود در شهر‌بازی‌ها ترن‌های هوایی است، سرعت زیاد و پیچ و تاب فراوان آن‌ها باعث جذابیت فوق‌العاده آن و طرفداران بسیار آن می‌باشد.
در این مقاله به معرفی پر سرعت ترین ترن هوایی جهان می‌پردازیم، پس با سایت تاریخ ما همراه باشید.

پر سرعت ترین ترن هوایی جهان

ترن های هوایی

ترن‌ هوایی در سال ۱۹۰۲ ساخته شد که این نوع از ترن‌ها، قدیمی‌ترین ترن‌هوایی است که بعد‌ها پر سرعت ترین ترن هوایی جهان‌هم نیز ساخته شد. همانطور که از نام ترن هموایی مشخص است، شامل پایه اصلی‌ای می‌شود که پایه اصلی آن قطار و ریل‌های آهنی است که برای حرکت ترن تعبیه شده‌اند.

هرچه پیچ و‌خم‌ها و فراز‌ و ‌نشیب‌های مسیر ترن بیشتر باشد، هیجان و شور بیشتری در مسافران آن ایجاد می‌شود و گردشگران لذت بیشتری از ترن سواری خود می‌برند. البته این نکته‌هم درنظر بگیرید که سرعت بیشتر، باعث دوچندان شدن هیجان ترن سواری می‌شود، به همین دلیل است که پر سرعت ترین ترن‌ هوایی جهان، طرفداران بسیاری نسبت به دیگر ترن‌های هوایی دارد.

آشنایی با بهترین شهربازی و پارک های تهران

صعود و شیرجه‌ی هر ترن هوایی نشان دهنده میزان جذابیت آن است، از معروف‌ترین ترن‌های هیجان‌انگیز می‌توان به ترن‌های هوایی موجود در کانادا  اشاره کرد. نام بهترین ترن کانادا، یوکون استریکر است که انتخاب خوبی برای تجربه‌ی هیجانی بی‌نظیر می‌باشد.

این شهربازی هیجان‌انگیز در کانادا می‌باشد، یک واقعیت وجود دارد که شاید برای خیلی‌ از افراد غیرقابل باور باشد، واقعیتی که در دل این ترن‌ها نهفته شده است این است که، طول این ترن‌های بزرگ به شش متر و همچنین ارتفاع‌ این ترن‌ها تقریبا به هفتاد و پنج متر می‌رسد و این نکته، یکی از خاصیت‌های این وسایل هیجان‌انگیز می‌باشد که هرفردی را به سمت خود جذب می‌کند.

پر سرعت ترین ترن هوایی جهان

سریع ترین و بزرگ ترین ترن هوایی دنیا

این ترن هوایی در پارک پارک تفریحی کوهستانی Fuji-Q ژاپن وقع شده. سواری با این ترن هوایی فقط ۱۱۲ ثانیه طول میکشد و سرعت آن نزدیک به ۶۲،۵ مایل در ساعت (حدود ۱۰۰ کیلومتر / ساعت) می رسد

این ترن هوایی با نام تاکاشیبا که از شنبه (۲۵ تیرماه ۹۰) افتتاح شد، این شیب را در یک ارتفاع ۴۳ متری ایجاد کرده است و با این اتفاق توانسته رکورد قبلی را که در اختیار ترن هوایی لی‌تیمبر فرانسه با ۱۱۳ درجه شیب قرار داشت، جابجا کند.

پارک تفریحی فوجی‌کیو در منطقه کوهستانی قله فوجی‌یاما قرار گرفته و البته این ترن هوایی به طول یک کیلومتر تنها یکی از ترن هوایی‌های موجود در آن است و ۳۷ میلیون دلار برای ساخت این ترن هوایی هزینه شده تا برای یک دور سوار شدن ۱۱۲ ثانیه‌ای شما  ۱۲٫۵ دلار ناقابل از شما بگیرد.

منبع عصر ایران
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها