بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در هند

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در هند

دوچرخه سواری یکی از ورزش‌های امروزی است که علاوه بر تامین سلامت جسمی ورزشکاران، تاثیر بسزایی در حفظ محیط زیست و عدم آلوده کردن هوای شهر دارد. دوچرخه سواری علاوه براین که رشته‌ا‌ی ورزشی حساب می‌شود، یکی از راه های حمل و نقل و رفت و آمد عمومی هم به حساب ‌می‌آید و در شهرهای بزرگ، بسیاری از کارمندان اداره‌ها، شرکت‌ها و… از دوچرخه برای رفتن به محل کار خود استفاده می‌کنند. حتی مردم عادی هم برای انجام کارهای خود و امور روزمره، از این وسیله‌ی پاک و بی هزینه استفاده می‌کنند. در اکثر شهرها مسیرهایی برای رفت و آمد دوچرخه‌ها تعبیه شده که در این مقاله به معرفی بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در هند اشاره می‌کنیم، پس با ما همراه باشید و ما را تا انتهای این مطلب یاری کنید.

مسیرهای دوچرخه سواری در هند

هند

کشور هند یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا می‌باشد و جمعیت زیاد این کشور باعث بروز مشکلات بسیاری در رفت و آمد شده است. مردم بسیاری از شهرهای مختلف هند برای رفت و آمد خود از وسیله‌های نقلی سبک و کم خرج استفاده می‌کنند، مانند دوچرخه، موتور سیکلت دارای کابین و… در شهرهای هند مشاهده می‌شود.

اما دوچرخه یکی از اصلی‌ترین وسیله‌های حمل و نقل در بین دانش‌آموزان و مردم محلی و بومی به خصوص در شهرهای کوچک هند است به طوری که حتی در پارکنیگ‎های موجود در مدارس، بیمارستان‌ها و… مکان‌هایی مخصوص برای پارک دوچرخه قرار داده شده است.

دوچرخه سواری در بین وسایل نقلیه امروزی مانند اتوبوس، اتومبیل و… همراه با خطرات بسیاری است که برای رفع این خطر کشورهای مختلف دست به ابتکار کارآمدی زده‌اند، ایده‌ای که در این کشور به‌کار برده‌اند این است که مسیر‌هایی مخصوص دوچرخه سواران تاسیس کرده‌اند تا مشکلات افرادی که از دوچرخه برای رفت‌ و آمد استفاده می‌کنند رفع شود. بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در هند،‌ هرروزه شاهد تعداد بسیاری از دوچرخه سواران می‌باشد.

آشنایی با مساجد معروف هند

این مسیرها طی لیستی معرفی می‌شوند که در ادامه درمورد یکی از آن‌ها به طور مفصل توضیح داده خواهد شد.

یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در هند، مسیر شهر بنگلور تا گوا می‌باشد که از میان طبیعت چشم‌گیر هند عبور کرده و تجربه‌ای شگفت‌انگیز از دوچرخه سواری را به مسافران و گردشگران ارائه می‌کند.

مسیر شهر چنای تا پوندیچری، میسور تا اوتی که از میان پارک ملی میگذرد، مانگلور تا گوا و…

مسیرهای دوچرخه سواری در هند

مسیر شهر مونار تا آنایمالای، یکی از بهترین مسیر های جنوب هند

این مسیر ۲۲۰ کیلومتری که به خوبی نشانه گذاری شده بهترین مسیر دوچرخه سواری در ایالت های «تامیل نادو» و «کرالا» ست. ماجراجویی از شهر مونار شروع می شود، از دهکده های پنهانی همچون مادوپتی، مارایور، آمارواتی می گذرد و در نهایت هم به تپه های آنایمالای در ایالت «تامیل نادو» منتهی می شود. بعد از عبور از از کنار مزارع چای در دهکده کانتالور بوی عطرآگین چوب صندل سفید را به خوبی در فضا احساس می کنید چون در حال نزدیک شدن به مقصد بعدی یعنی مارایور هستید، جاییکه به جنگل های صندل سفید معروف است. روبرو شدن با عبادتگاه های زیبا یعنی وارد شهر پالانی شده اید در ادامه ی مسیر در میان جنگل های سرسبز و انبوه پدال می زنید و به مقصد نهایی یعنی آنایمالای می رسید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها