بهترین تعطیلات ماجراجویانه

بهترین تعطیلات ماجراجویانه

یکی از اتفاقات مهمی که هر ساله در طی روزهای مختلف سال می‌افتد، وجود تعطیلات به مناسبت‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، قومی و ملی است. در کشور ایران روزهای بسیاری از سال تعطیل است و مردم ایران برای گشت و گذار به مناطق مختلف کشور پهناور و زیبای ایران می‌روند تا اوقات خود را به بهترین شکل و مفرح‌ترین حالت بگذرانند. ماجراجویی در طی گذران تعطیلات یکی از جذابیت‌های این امر می‌باشد که هرکس که علاقه به سفر و گردش داشته باشد گزینه‌ی ماجراجویی را دست کم نگرفته و به استقبال اتفاقات مختلف سفر و گردش در مناطق بکر و طبیعی می‌رود. برای این که بهترین تعطیلات ماجراجویانه داشته باشید باید در انتخاب مقصد و انتخاب همسفران باید به اندازه‌ی کافی دقت و حساسیت داشته باشید.

بهترین فعالیت های گردشگری ماجراجویانه در دنیا

طبیعت گردی

یکی از بهترین تعطیلات ماجراجویانه طبیعت گردی می‌باشد، همچنین یکی از مقصدهای مناسب برای داشتن تعطیلات ماجراجویانه، حضور در دل طبیعت بکر و دست نخورده است، اتفاقات مختلفی که در این مناطق می‌افتد، کمبود امکانات و بسیاری از موارد دیگر باعث افزایش جذابیت به‌خصوص سفر به این مناطق میشود که طرفداران مخصوصی به خود دارد.

پارک‌های ملی، مناطق حفاظت شده، جنگل‌های شمال کشور، شهرهای تاریخی، شهرهای زیارتی، روستاهای خوش آب و هوای شهرهای مختلف، باغ وحش‌ها و بسیاری دیگر از نقاط مختلف کشور مقصد مناسبی برای گردش و گشت و گذار می‌باشد.

بهترین تعطیلات ماجراجویانه

لیست جاذبه های گردشگری

میدان نقش جهان اصفهان که دارای بازاری قدیمی و بزرگ است که انتخاب خوبی برای آشنایی با تاریخ کهن اصفهان و ایران است، مسجد جامع اردستان، ارگ بم، نارین قلعه میبد، شهرتاریخی کاشان ، گلاب گیری شهر قمصر، منطقه حفاظت شده جاجرود، بابلسر، گردنه حیران، جاده چالوس، اوشن فشن که یکی از مناطق جذاب اطراف تهران است، غار علی‌صدر، پارک ملی گلستان که ۹۲ هزار هکتار مساحت دارد و چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از طبیعت خارق‌العاده ی شمال ایران را به نمایش گذاشته است. کاخ‌های مربوط به گذشته‌ی ایران که مکان مناسبی برای آشنایی با نوع زندگی مردمان قدیم و آشنایی با فرهنگ آن دوره دارد.

امامزاده بی‌بی حکیمه(س)

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی‌بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل امام هفتم موسی‌بن‌کاظم(ع) در ۸۱ کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی‌بی حکیمه از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

بهترین تعطیلات ماجراجویانه
این مرقد مقدس در فضایی تقریبا دایره‌ای شکل قرار گرفته است که در اصل فضایی باز و طبیعی بوده که در عمق کوهستانی صعب ‌العبور و منحصر به فرد ایجاد شده است به گونه‌ای که سقف آن به شکل ناهمواری سنگ‌تراشی شده و دیواره‌های آن با سیمان زبره‌کاری شده است.

منبع سیری در ایران
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها