لوازم سفر با دوچرخه

دوچرخه سواری و لوازم سفر با دوچرخه

دوچرخه سواری از ورزش‌های قدیمی جهان است، البته امروزه برای حمل و نقل‌هم در شهر‌های مختلف دنیا از آن استفاده می‌شود.
بسیاری از افرادی که اهل مسافرت رفتن هستند برای رفتن به مقاصد نزدیک ترجیح می‌دهند که با استفاده از دوچرخه به سفر خود بپردازند، این امر علاوه بر تضمین سلامت گردشگر، در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا به دلیل عدم استفاده از سوخت فسیلی برای جابجایی می‌شود. برای سفر کردن با دوچرخه علاوه بر لوازم مورد نیاز طبیعی هرسفر به لوازمی که مربوط به دوچرخه هم می‌باشد احتیاج دارید تا در طی مسافرت و مسیر دچار دردسر نشده و لذت کافی را بدون خاطره‌ی بد از مسافرت با دوچرخه ببرید. در ادامه این مقاله با الزامات و لوازم سفر با دوچرخه آشنا می‌شوید، پس با سایت تاریخ ما همراه باشید.

لوازم سفر با دوچرخه

نکات و وسایل مورد نیاز سفر

یکی از نکته‌های مهم در سفر با دوچرخه انتخاب دوچرخه مناسب این کار است، در گذشته دوچرخه‌ها وزن بالایی داشتند اما امروزه از نظر وزنی دوچرخه‌های قابل قبولی وجود دارند که  در طی سفر، مسافر خود را اذیت نمی‌کند؛ اما هر دوچرخه ای نیاز به وسایل تعمیری و زاپاس دارد؛ مانند تیوب، آچارهای لازم برای دوچرخه، لنت‌های ترمز، قمقمه‌ی نوشیدنی که با آب یا ویتامینه میتوان آن را پر کرد و…، موارد ذکر شده، لوازم سفر با دوچرخه می‌باشند که برای خود دوچرخه، نیاز است.

خود مسافرهم نیاز به لباس مخصوص دوچرخه سواری، دستکش مخصوص دوچرخه سواری، کفش مناسب و راحت جهت رکاب‌زنی‌های طولانی، عینک دوچرخه سواری، کلاه ایمنی که حتما باید بر روی سر قرار بگیرد تا در صورت زمین خوردن از وارد شدن ضربه به ناحیه سر جلوگیری کند، همچنین دستمال و…، از دیگر وسایل و لوازم‌هایی‌اند که برای مسافرت با دوچرخه لازم‌اند، درصورت موجود نبودن این الزامات، عواقبی سخت در انتظار شما می‌باشد. اگر به مقصدی باهوای سرد راهی هستید حتما لباس گرم را فراموش نکنید. همه‌ی موارد ذکر شده از نمونه‌هایی‌ از لوازم سفر با دوچرخه‌اند که برای مسافرت شما لازم‌اند.

لوازم سفر با دوچرخه

آشنایی با بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در هند

تغذیه

به این دلیل که شما فعالیت بدنی زیادی در طول سفر خواهید داشت پس باید به مقدار کافی آب و غذا همراه خود ببرید اما این نکته را توجه بفرمایید که شما باید رکاب بزنید و نباید دوچرخه و کوله پشتیتان بیش از حد سنگین باشد. حتی الامکان برای یک الی دو روز غذا و آب همراه خودتان ببرید. هرگاه به شهری کوچک می رسید مقداری خوراکی خریداری کنید و مطمئن باشید از این کار ضرر نمی کنید . از دانه های مقوی استفاده کنید و ازغذاهای چرب دوری کنید. همیشه دو بطری آب داشته باشید و در طول مسیر میزان مصرف آب بالا خواهد بود. اگر هوا گرم باشد به شدت به آب نیاز دارید تا آب از دست رفته را تامین کنید .

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها