هیجان رفتینگ در رودخانه مائو تانگ

رفتینگ در رودخانه مائو تانگ

ورزش رفتینگ یکی از انواع شاخه‌های قایق سواری است که به جای حضور در آب‌های آرام استخرها یا رودها یا پشت سد‌ها، در رودهای خروشان به صورت گروهی و همراه با حضور یک راهنما انجام می‌شود. قایق مورد استفاده در این ورزش جذاب و هیجان‌انگیز بادی بوده و اندازه‌ی آن نسبت به تعداد افرادی که می‌تواند حمل کند مقایسه می‌شود. جنس مواد استفاده شده در ساخت این قایق‌ها با توجه به ویژگی که دارند باعث جلوگیری از وارد شدن صدمه به قایق در طول عبور از رودخانه ی خروشان با صخره‌ها و سنگ‌های فراوان موجود در بستر رودخانه می‌شود. در ادامه این مقاله به مناسب‌ترین رودخانه برای ورزش رفتینگ می‌پردازیم، این رودخانه، رودخانه مائو تانگ نام دارد که در ادامه با آن آشنا می‌شوید، پس با ما همراه باشید.

درباره رفتینگ

همه‌ی افراد حاضر در قایق، مسلط به قایق سواری در رودخانه هستند و راهنما نیز با آشنایی به مسیر و عملکرد‌های لازم برای رسیدن به مقصد برای طی مسیر با یک دیگر در تعامل هستند. رودخانه‌های معروف بسیاری برای انجام این ورزش مهیج و جذاب در سراسر دنیا وجود دارد که کشور ایران هم دارای چندین رودخانه مخصوص به این رشته ورزشی می‌باشد که در این مقاله قصد داریم شما را با رودخانه مائو تانگ که یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای رفتینگ است آشنا کنیم.

رفتینگ در رودخانه مائو تانگ

بهترین نقاط جنوب شرقی آسیا برای رفتینگ

رودخانه ای تایلندی

یکی از رودخانه‌های خروشان کشور تایلند رودخانه مائو تانگ است. این رودخانه به دلیل داشتن پیچ و خم فراوان و همچنین داشتن موج‌های خروشان و مسیری سریع به یکی از مناسب‌ترین رودخانه‌های رفتینگ تبدیل شده است. از دیگر ویژگی‌های این رودخانه طول نسبتا زیاد آن است که باعث می‌شود مدت زمان مناسبی را در هیجان قایق سواری سپری کنید.

علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده برای رودخانه مائو تانگ، وجود منظره‌ی بسیار زیبا از جنگل و حیات وحش موجود در آن، پرواز پرندگان، آب‌تنی حیوانات مختلف در رودخانه نیز از دیگر جذابیت‌های این رودخانه است که قایق سواران از آن هم بی‌بهره نمانده و از شرایط موجود لذت بسیاری می‌برند.

رفتینگ در رودخانه مائو تانگ

زمان مناسب برای رفتینگ

در ماه اکتبر تا دسامبر به خاطر جریان آب و خطرات آن نباید ریسک کرد و در ژانویه تا مارس برای گردشگران دیدن این منطقه بیشتر سرگرم کننده است و گردشگران می توانند با خانواده، فرزندان و دوستانشان کمی ماجراجویی هم بکنند اما کسانی که تجربه ندارند نباید به تنهایی وارد آب شوند چون هم آب سرد است و هم خطرات دیگری دارد بنابراین گردشگران می توانند با سوار شدن در کروز و گردش در رودخانه سرگرم شوند. در ماه آوریل و می برای قایقرانی مناسب است و با تایر هم می شود وارد رودخانه شد ارائه دهندگان خدمات تایر در آنجا حضور دارند و به گردشگران خدمات ارائه می دهند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها