همه چیز در مورد ورزش و سرگرمی بند بازی

بند بازی چیست و به چه صورت انجام می‌شود؟

 بازی سالم و پرشور بند بازی قدمت دیرینه‎‌ای در بین بازی‌های سنتی دارد. زمان پیدایش این بازی ظاهرا به اواخر دوره امپراطوری روم در سال ۴۷۴ میلادی باز می‌گردد در قرون وسطی تسلط کلیساها بر روی نهادهای حکومتی بیشتر شد، اکثر نمایش های رومی ممنوع و به متروکه های تاریخ سپرده شدند. در آن زمان به منظور ایجاد تفریح و سرگرمی در بین مردم بند بازی رواج پیدا کرد. در خیابان ها و میادین مردم می توانستند با تماشا و انجام این بازی برای ساعاتی سرگرم باشند. در ادامه‌ی مطلب به شرح بیشتری راجع به این بازی در عین حال ساده و البته دشوار خواهیم پرداخت.

بند بازی به سبک گیلانی

 می‌توان گفت این بازی سنتی و پر هیجان از دیر باز در کشور ایران طرفداران زیادی در بین تمام اقشار جامعه بخصوص افراد جوان‌تر داشته است البته امروزه کمتر از این بازی در بین مردم یاد می‌شود. این بازی ساده و پرشور بیشتر در مناسب‌های مختلف مانند جشن‌های عروسی، ایام نوروز، مسابقات خیابانی و… برگذار می‌شد نحوه‌ی اجرای بند بازی به صورت است که: چند نفر به عنوان متقاضی برای انجام این بازی برگزیده می‌شوند سپس یک طناب، تقریبا با زخامت ۵ سانتی متر و با طول ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر(زخامت طناب بستگی به انتخاب خود افراد و طول طناب بستگی به طول جایی که قرار است بند بازی در آنجا برگذار شود مشخص می‌شود) تهیه می‌کنند.

بند بازی

آشنایی با هولناک ترین ورزش های جهان

سپس افراد متقاضی با حمد و ستایش پروردگار و با پای برهنه وگرفتن یک چوب در دست (برای حفظ تعادل خود) راه رفتن بر روی بند را آغاز می‌کردند، و با این حرکات نمایشی دیدنی مردم برای چند ساعتی سرگرم می‌شدند.

نخستین کسی که توانست نام خود را در گینس ثبت کند چه کسی بود؟

نیک والندا Nik Wallenda)) نخستین کسی بود که توانست با یک طناب به زخمات ۵ سانتی متر و طول۵۴۷ متر بر روی آبشار نیاگارا بند بازی کند و نام خود را در گینس به عنوان یک بند باز حرفه‌ای به ثبت برساند. حرفه‌ی اصلی‌‌ نیک اجرای نمایش‌ در سیرک‌های مختلف بود و از همان‌جا بود که وی به ورزش مهیج بند بازی علاقه پیدا کرد و آن را به صورت جدی ادامه داد.

بند بازی

البته طبق تحقیقاتی که توسط محققان گینس صورت گرفت نیک اولین کسی نبود که توانست بر روی نیاگارا بند بازی کند. بلکه نخستین کسی که توانست این کار را انجام دهد مرد جوانی از فرانسه به نام Jean Francois Gravelet که با نام مستعار چارلز بلاندی در بین مردم شناخته می‌شد این کار را انجام داد متاسفانه او اکنون در قید حیات نیست و هیچ‌گاه نففهمید که نامش در گینس به عنوان یک بند باز حرفه‌ای به ثبت رسیده بود.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
ابوالفضل
امتیاز :
     

میشه راجع به مسابقات بند بازی “مکان و زمان” یه مطلب بزارید؟