همه چیز در مورد ویتنام

همه چیز در مورد ویتنام

ویتنام کشوری با جاذبه‎های گردشگری بسیار زیبا است، که سالانه گردشگران زیادی را جذب خود می‎کند. پایتخت این کشور هانوی و از شهرهای مهم و کاربردی این کشور می‎توان به هوشی مین، هایفونگ اشاره کرد. ویتنام در ناحیه گرمسیر قرار گرفته و مساحتی نزدیک به ۳۳۱۲۱۲ کیلومتر مربع دارد. از کشور‎های همسایه آن می‎توان به چین، کامبوج و لاسوس اشاره کرد. در ادامه همراه تاریخ ما باشید تا همه چیز در مورد ویتنام را بدانید.

غذاها

برنج و سبزیجات از مواد جدایی ناپذیر در غذاهای این کشور است. مردم این کشور معمولا در صبحانه باگت و قهوه مصرف می‎کنند و در ناهار معمولا دو غذای اصلی تهیه شده با گوشت و سبزیجات مصرف می‎کنند.

فرهنگ

مردم ویتنام به زبان ویتنامی حرف می‎زنند که این زبان بیشتر کلمات خود را از زبان چینی گرفته است. فرهنگ ویتنام با فرهنگ چین متفاوت است و این به خاطر تاثیر ساکنان هندی این کشور بوده است. از ارکان مهم فرهنگ این کشور می‎توان به جامعه، خانواده و نمادهای مهم فرهنگی اشاره کرد. سالانه فستیوال‎های زیادی در این کشور برگذار می‎شود؛ بخاطر اینکه مردم این کشور مذهب بودایی دارند بیشتر فستیوال‎های برگذار شده در این کشور در رابطه با بودا است.

همه چیز در مورد ویتنام

آب و هوای ویتنام

ویتنام در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و با چین هم مرز است. شرایط اقلیمی این کشور را به منطقه‎ای با آب و هوای موسمی و استوایی تبدیل کرده است.شمال این کشور زمستان‎های بسیار سرد، بهار با هوای عالی ، تابستان‎های داغ و پاییزهای بارانی دارد.تابستان‎های این کشور بسیار داغ و زمستان‎های آن برفی است.

همه چیز در مورد ماجراجویی در ویتنام

سوغات

سوغاتی‎های این کشور معمولا تیشرت‎هایی با پرچم ویتنام و پرتره‎های (عمو هو) می‎باشد. آو دای سنتی ترین لباس ویتنامی‎ها است که ظاهری بلند و گشاد دارد. همچنین کلاه حصیری یکی دیگر از سوغاتی این کشور است.

همه چیز در مورد ویتنام

پرچم

پرچم این کشور به رنگ قرمز بوده و ستاره‎هایی در وسط آن قرار دارد.  رنگ قرمز پرچم نماد خون‌های ریخته شده برای استقلال کشوراست وستاره ی داخل پرچم نیز بیانگر اتحاد است و پنج پر این ستاره نماد کارگران، دهقانان، سربازان، روشنفکران و افراد جوانی است که همگی برای ساخت جامعه متحد شده‌اند. جمعیت ویتنام بیش از ۹۰ میلیون نفر است، که از سال ۱۹۷۹ به بعد رشد قابل‌توجهی داشته است. اکثر مردم ویتنام را گروه‌های قومی کین (یا ویت Viet) تشکیل می‌دهند. کین که گروه قومی و اجتماعی غالب ویتنام است، نفوذ اصلی را بر سیاست و اقتصاد ویتنام دارد. ویتنام همچنین شامل ۵۴ گروه اقلیت قومی، از جمله همونگ، دائو، تای، تایی و نانگ است.

منبع آمیتیس
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها