آشنایی با برج سی ان تورنتو

برج سی ان تورنتو ، زیباترین برج کانادا

تورنتو یکی از شهرهای بزرگ کانادا است، که به دلیل وجود ساختمان‌های بزرگ و مجلل، برج‌های سر به فلک کشیده، مناطق گردشگری و تفریحی زیادی که دارا می‌باشد، یکی از شهرهای مورد توجه توریست‌ها به‌عنوان مقصد سفر می‌باشد. از نکات مثبت این شهر می‌توان به معماری ساختمان ها، برج‌های زیبا و مناطق تفریحی‌اش اشاره نمود. با تاریخ ما همراه شوید تا به معرفی یکی از زیباترین و بلندترین برج‌های این شهر که نام آن برج سی ان تورنتو است، بپردازیم.

بنایی باشکوه با ارتفاعی بی‌همتا

این برج با پانصد و پنجاه و سه متر ارتفاع،  قبل از بنا شدن برج  خلیفه بلندترین برج جهان بود و در سال ۲۰۱۶ این برج چهل سالگی خود را پشت‌سر گذاشت. این برج دارای آسانسوری شیشه‌ای می‌باشد که برای رفتن به بالای برج تعبیه شده است.

این آسانسور‌ها ویویی بی‌نظیر در اختیار چشمان شما قرار می‌دهند تا از آنها نهایت لذت را ببرید.

امکانات تفریحی بی‌نظیر این مجتمع

یکی از تفریحات بی‌نظیر برج سی ان تورنتو رستوران گردان این مجتمع است. رستوران گردان سیصد و شصت درجه، این رستوران حین غذا خوردن شما یک دور کامل میزند، با این گردش شما می‌توانید تمام شهر تورنتو را مشاهده کنید. کیفیت بسیار بالای غذای این رستوران و دکوراسیون فوق العاده‌ی آن می‌تواند بهترین انتخاب برای برگزاری مراسم و همچنین قرارهای مهم باشد.

کافه‌ی لو که بی‌شک یکی از بهترین کافه‌های موجود در کل تورنتو است، لیست غذاهایی که در این کافه ارائه می‌شود همانند دیگر کافه‌ها می‌باشد اما با کیفیتی فوق العاده و قیمتی مناسب‌تر است.

برج سی ان تورنتو

آشنایی با پر سرعت ترین ترن هوایی جهان

وجود طبقه‌ای شیشه‌ای یکی از جذابیت‌های این برج است، در این طبقه شما میتوانید در اطراف برج در ارتفاع سیصدوچهل‌ودو متری از زمین بدون این که دستگیره‌ای داشته باشد قدم بزنید. پس برج سی ان تورنتو مقصد مناسبی برای گذران اوقات به یاد ماندنی در کانادا است.

نکاتی جالب

در سال ۱۹۹۵ برج سی ان در تورنتو توسط مهندسان آمریکایی ساخته شده و از آن به عنوان یکی از عجایب هفتگانه مدرن دنیا محسوب شد.

  • ساخت این برج تقریبا ۴۰ ماه طول کشید و هزینه ی آن معادل با ۶۳ میلیون دلار برآورد شد.
  • رستوران ۳۶۰ طی ۷۲ دقیقه یک دور کامل می‌چرخد.
  • وزن برج معادل سی ان در تورنتو حدود ۱۶,۸۴۴ فیل نر است.

برج سی ان تورنتو

  • سیستم نورپردازی هوشمند LED برج بر اساس موقعیت و فصل تغییر رنگ می‌دهد.
  • برج سی ان با ۵۵۳ متر، بلندترین سازه ایستای بدون حمایت در نیمکره غربی است.
منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها