معرفی معابد توریستی ویتنام

معابد توریستی ویتنام

معابد توریستی ویتنام به علت دارا بودن جذابیت‌های ظاهری و معرفی تمدن ویتنام از اهمیت به خصوصی در بین مردم برخوردار هستند، به طوری که بسیاری از این معابد به عنوان مکان‌هایی مقدس از آن‌ها استفاده می‌شود.

معابد توریستی ویتنام عاملی برای جذب گردشگران بسیار زیادی از تمام نقاط جهان به سوی ویتنام شده است. که در ادامه‌ی مطب به شرح پیشینه تاریخی برخی از این اماکن خیره کننده خواهیم پرداخت.

گایاک لام بتکده

گایاک لام یکی از قدیمی‌ترین معابد توریستی ویتنام است که در شهر  زیبای هوشی مین واقع شده است، این بنای توریستی در سال ۱۷۴۴  توسط معمارانی خبره ساخته شد و در سال ۱۹۸۸ به عنوان محلی تاریخی به ثبت رسیده است. معماری این معبد بصورت یک برج هفت طبقه است که نمای ظاهری آن به صورت یک شکل هندسی شش ضلعی به چشم می‌خورد که در بالاترین طبقه‌ی آن یکی از آثار بودا قرار دارد. معماری  داخلی این معبد منحصر به فرد به سه قسمت تقسیم شده است یکی از این بخش‌ها مربوط  سالن آواز خوانی، بخش دیگر مربوط به سالن تشریفات که مجسمه‌ی بزرگ و مجلل آمیتابای بودا در آن قرار دارد و آخرین قسمت به یک آشپزخانه‌ی بزرگ اختصاص یافته است.

معابد توریستی ویتنام

آشنایی با مراکز خرید ویتنام

Van Thuy Tu Temple

این معبد که به نام معبد نهنگ  نیز از آن یاد می‌شود یکی از قدمی‌ترین معابد در بین معابد توریستی ویتنام بشمار می‌آید، در این معبد اسکلت بیش از ۵۰۰ نهنگ دریایی وجود دارد که قدمت آن‌ها به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد در بین اجساد این نهنگ‌ها اسکلت یک نهنگ آبی ۲۲ متری وجود دارد که از اهمیت و احترام ویژه‌ای در بین مردم ویتنام برخوردار است.

Bai Dinh Pagoda

بی دینح یکی دیگر از بزرگترین معابد توریستی ویتنام است که بیش از ۵۰۰ مجسمه‌ شگفت آور که با برنز ساخته شده‌اند در آن قرار دارد به گفته‌ی کسانی که از این معبد دیدن کرده‌اند طول هر کدام ازاین  مجسمه‌ها به بیش از ۱۰ متر می‌رسد وجود همین مجسمه‌های خیره کننده عامل مهمی برای شلوغی بیش از حد این معبد در همه‌ی اوقات شده است.

معابد توریستی ویتنام

Thien Mu Pagoda

 Thien Mu Pagodaدر نزدیکی تپه واقع در خارج از مرکز شهر هوم قرار گرفته است، از منظره ای جذاب از رودخانه و شهر امپریال هیف میباشد. یکی از ویژگی های برجسته آن یک برج هشت ضلعی با ۲۱ متر ارتفاع به نام Thap Phuoc Duyen است که در سال ۱۸۴۴ تحت سلطه امپراتور تیو تری ساخته شد. در همین حال، در پناهگاه اصلی، مجسمه های چوبی محافظان معابد، مجسمه های طلایی بودا و یک صدای دوتایی در ۱۷۱۰ ساخته می شود.

منبع دلژین سفر
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها