جاذبه‌های گردشگری هانوی

جاذبه‌های گردشگری هانوی

هانوی کشوری با قدمتی طولانی که پایتخت کشور ویتنام است. قدمت هانوی از جاذبه‌های گردشگری آن مشخص است. هانوی علاوه بر اینکه پایتخت ویتنام است مرکز سیساسی و اقتصادی ویتنام نیز هست که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. از جاذبه‌های گردشگری هانوی می‌توان به دریاچه هوان کیم، معبد ادبیات، محله قدیمی هانوی، آرامگاه هوشی مین و… اشاره کرد.

دریاچه هوان کیم

هوان کیم به معنی شمشیر بازگردانده شده است که بر اساس یک افسانه ویتنامی این نام روی آن گذاشته شده است. بر اساس این افسانه امپراطور ویتنام شمشیری از لاک‌پشت دریاچه هوان می‌گیرد و با ارتش چین مقابله می‌کند. دریاچه هوان کیم یکی از جاذبه های گردشگری هانوی است که گردشگران زیادی برای دیدن این دریاچه می‌روند. این دریاچه فاصله کمی تا محله قدیمی هانوی دارد و زوج ها از این دریاچه برای گرفتن عکس‌های زیبا و ماندگار استفاده می‌کنند. معبد کوه جید توسط پول چوبی از این دریاچه راه دارد.

جاذبه‌های گردشگری هانوی

معبد ادبیات

این معبد با قدمت ۱۰۰۰ ساله قدیمی‌ترین دانشگاه ویتنام است. معبد ادبیات در جنگ بین ویتنام و آمریکا به نابودی نزدیک شد اما با ترمیم این بنا این سازه هنوز هم سرپا است. معبد ادبیات ۵ حیاط در مناطق مختلف دارد که آخرین حیاط آن دانشگاه صاحب منصبان بوده است.

محله قدیمی هانوی

محله قدیمی هانوی در نزدیکی دریاچه هوان کیم قرار دارد و مرکز اصلی شهر محسوب می‌شود که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری هانوی محسوب می‌شود. محله قدیمی هانوی مثلثی شکل است و نام خیابان‌های آن بر اساس وسایلی که در آن منطقه به فروش می‌رسد نام‌گذاری شده است.

آرامگاه هوشی مین

ارامگاه هوشی مین در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری هانوی قرار دارد. هوشی مین نخست وزیر و رئیس جمهور ویتنام شمالی بوده است که عضو حذب کومونیست بود که دستور داد بعد مرگش او را بسوزانند اما با درخواست مردم برای او آرامگاه درست شد. جسد هوشی‌مین داخل آرامگاه و زیرِ قفسه‌ای شیشه‌ای قرار گرفته و بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب از آن دیدن کنند. البته عکاسی در این بخش ممنوع است و نباید لباس‌های کوتاه بپوشید و سکوت را هم در این مکان باید رعایت کنید.

جاذبه‌های گردشگری هانوی

معرفی شهر هانوی در ویتنام

زندان هوا لو

زندان هوا لو (Hoa Lo Prison)، در سال ۱۸۸۰ میلادی و به دست فرانسوی‌ها ساخته شد. این مکان، همان زندانی است که سیاست‌مدار و خلبان آمریکایی، یعنی «جان مک‌کین» در آن به اسارت درآمد و هنوز هم لباس پرواز او در این بنا قرار دارد. «هوا لو» را می‌توان «کوره و اجاق» و «گودال جهنم» معنی کرد که به راستی برازنده‌ی وضعیت ناگوار این زندان در آن دوره است. بیشتر قسمت‌های ساختمان زندان هوا لو در سال ۱۹۹۰ تخریب شد و فقط بخش‌های جنوبی آن برای نسل‌های آینده به یادگار باقی مانده است.

منبع ایوار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها