جاذبه های گردشگری اروپا

جاذبه های گردشگری اروپا

سالانه بیشتر از یک میلیارد نفر از خانه و کاشانهی خود دست می‌کشند و به مسافرت می روند. اما اگر کشور های اروپایی را یک کشور در نظر بگیریم نیمی از جمعیت مسافرهای دنیا راهی این کشور می شوند. قاره اروپا به قاره سبز مشهور است، یعنی در این قاره خشکسالی و گرمای طاقت فرسا وجود ندارد و شما می‌توانید از آب و هوای مطلوب اروپا لذت ببرید. در بین کشور های اروپای در سال ۲۰۱۸، کشور فرانسه بیشترین میزان جذب گردشگر در سطح اروپا و دنیا را داشت. مقصد بعدی اکثر گردشگرانی که به اروپا مسافرت می کنند اسپانیا، ایتالیا، بریتانیا و ترکیه هستند. جاذبه های گردشگری اروپا بسیار متنوع و زیاد است و ما در این مقاله معروف ترین آن ها را معرفی می کنیم.

موزه لوور فرانسه

این موزه در شهر پاریس و سمت راست رودخانه سن قرار دارد و بیشترین میزان گردشگر در میان موزه های جهان را دارد. تعداد گردشگران این موزه معمولا بیشتر از شش ملیون نفر در سال است.

جاذبه های گردشگری اروپا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

این کلیسا درشهر بارسلون اسپانیا قرار دارد و سالانه نزدیک به سه ملیون نفر از این بنای تاریخی در دست تعمیر بازدید می کنند.

کلیسای پیتر مقدس

کلیسایی که به نام سن پیتر نیز مشهور است. این کلیسا در واتیکان قرار دارد و سالانه نزدیک به صد هزار نفر برای انجام مراسمات مختلف به این کلیسا می روند.

کولوسئوم رم

این مکان در دوره ی امپراطوری رم به وجود آمده است و از آن برای تماشای مبارزات گلادیاتور ها استفاده می شد. ظفیت کولوسئوم بیشتر از پنجاه هزار نفر است.

کلیسای نوتردام فرانسه

یکی از بنا های ملی فرانسویان است و در شهر پاریس واقع شده است. این بنا سالانه نزدیک به سیزده ملیون بازدید کننده دارد.

آشنایی با جاذبه های گردشگری ماماریس

الحمرا در گرانادا

کاخ الحمرا در گرانادای اسپانیا با معماری موروها (اعراب شمال افریقا) یکی از جاذبه‌های توریستی بزرگ اروپاست. این کاخ که مشرف به شهر گرانادا (غرناطه) واقع شده، نمونه‌ی برجسته‌ای از هنر قرن سیزدهم در جنوب اسپانیاست. نام کاخ که به معنای سرخگون است، بنا به نظر بسیاری، از رنگ غالب بر این بنای زیبا گرفته شده‌ است. “آبنمای شیران” و “قلعه” از بخش‌های دیدنی این کاخ هستند.

جاذبه های گردشگری اروپا

نگارخانه ملی لندن

نگارخانه ملی لندن در سال ۱۸۲۴ افتتاح شد و یکی از موزه‌های مشهور جهان در زمینه هنر نقاشی است. در این نگارخانه آثار قرون ۱۳ تا ۱۹ میلادی در اروپای غربی نگهداری می‌شود. این نگارخانه در بیشتر روزهای سال باز و بازدید از آن مجانی است. بسیاری از آثار وان گوگ، رامبراند و دیگر نقاشان برجسته جهان در این نگارخانه نگهداری می‌شوند.

منبع بیتوته
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها