همه چیز در مورد برج ایفل

 برج ایفل کجاست

  برج ایفل در زبان فرانسه   La Tour Eiffel نامیده می‌شود و همچنین به عنوان نماد این کشور شناخته می‌شود برج ایفل یکی از مهم‌ترین مکان‌های توریستی کشور فرانسه است که هر ساله گردشگران زیادی را از کشور‌های همسایه میهمان خود می‌کند قرار گرفتن این بنای تاریخی در کنار رود زیبای سن جذابیت ظاهری این برج را دو چندان کرده است این برج زیبا هر ۷ هفت سال یکبار با استفاده از ۵۰ تن رنگ، رنگ آمیزی می‌شود جالب اینجاست که این رنگ آمیزی بسته به موقیعت تغییر می‌کند که هم اکنون رنگ این برج زیبا قهوه‌ای است.

تاریخچه‌ی برج ایفل

این بنا بین سالهای ۱۸۸۷ تا ۱۸۸۹ به عنوان ورودی یک نمایشگاه بین المللی (Exposition Universelle) که به مناسبت یکصدمین سالگرد انقلاب فرانسه برگزار می شد، در مختصات جغرافیایی ۴۸°۵۱′۲۹″N و ۲°۱۷′۴۰″E ساخته شد.

برج ایفل

این برج توسط سیصد کارگر ساخته شد، قبول کردن ساختن این برج برای کارگرانی که قصد ساخت آن را داشتند یعنی پذیرفتن یک ریسک و چالش جانی بزرگ چراکه ساخت این برج با خطرات زیادی همراه بود که خوشبختانه تا انتهای ساخت تنها یک نفر جان خود را از دست داد آن هم در هنگام نصب آسانسوری بود که توسط شرکت Otis انجام می‌شد که در نهایت این برج بدون طبقات میانی با استفاده از ۱۸۰۳۸ قطعه‌ی فلزی سر پاشد.

چه کسانی برج ایفل را ساختند؟

این برج توسط ۷۲ مهندس و معمار و دانشمند فرانسوی ساخته شد که اسامی این افراد  بر روی بدنه‌ی این برج حکاکی شده است اما این اسامی در رنگ آمیزی که در اوایل قرن ۲۰ انجام شد محو شدند که در سال ۱۹۸۶ این اسامی  توسط شرکت  Tour Eiffel Société Nouvelleدوباره بر روی بدنه‌ی ایفل حکاکی شد. و این شرکت طی قرادادی که با مسئولین و مقامات فرانسوی بست مسئولیت حفاظت و نگهداری از این برج فلزی زیبا را بر عهده گرفت.

فستیوال های خاص و جذاب کشور فرانسه

نکاتی راجع به ایفل

برج ایفل

  • به قسمت بالایی این برج در سال ۱۹۵۶ توسط رعد و برق آسیب جدی وارد شد اما طولی نکشید که مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.
  • شطططدر سال ۱۹۳۰ با اتمام آسمانخراش Chrysler در نیویورک، ایفل عنوان مرتفع ترین برج جهان را از دست داد.
  • بین سالهای ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۴ تابلو های تبلیغاتی شرکت سیتروئن (Citroën)، به عنوان مرتفع ترین بیل بوردهای جهان، زینت بحش سه وجه برج بودند.
  • در سال ۱۹۵۹ آنتن رادیویی فعلی به بالای برج افزوده گشت.
  • در سال ۲۰۰۰ نورافکن های پر قدرت در برج نصب شد و از آن تاریخ تا کنون هر شب نمایشی از نورهای رنگارنگ برج، برفراز آسمان شهر پاریس اجرا می گردد.
  • ـدر ۲۸ نوامبر سال ۲۰۰۲ شمار بازدید کنندگان ایفل به ۲۰۰ میلیون نفر رسید.
  • در ساعت ۷:۲۰ بعدازظهر روز ۲۲ ژوئیه سال ۲۰۰۳، در اتاق تجهیزات فرستنده رادیویی ایفل، آتش سوزی رخ داد و فرو نشاندن آتش ۴۵ دقیقه به طول انجامید. خوشبختانه این واقعه تلفات جانی به دنبال نداشت.
منبع مجله ویستا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها