حقایقی جالب درباره آکروپولیس آتن

آکروپولیس آتن

آکروپولیس آتن مشهورترین بنایی است که در این شهر می‌باشد. آتن پایتخت یونان است که زیبایی در عین مقدس بودن و ترس، در سازه‌های آن حاکم است.

واژه  آکروپولیس به معنای شهر روی لبه می‌باشد. موقعیت جغرافیایی این بنا باعث نام آن شده است. این بنا در لبه تپه سنگی مشرف‌به آتن قرارگرفته است. در این مقاله قصد داریم درباره این قلعه شگفت‌انگیز بیشتر بدانیم.

آکروپولیس آتن بلند یا بلندترین؟

این قلعه چیزی نزدیک به ۱۴۹ متر از سطح دریا بالاتر است. به نوعی می‌توان گفت از معدود قلعه‌هایی است که روی یک تپه به این بلندی ساخته شده‌اند. علاوه بر بلند بودن؛ مساحت این قلعه نیز بسیار زیاد است. چیزی در حدود ۳۰ هزار مترمربع اصلاً مساحت کمی نیست.

آکروپولیس آتن

آکروپلیس و انسان اولیه

بسیاری از منابع معتقدند این منطقه قدمت بسیار بالایی دارد. در واقع به حدود هزاره چهارم قبل از میلاد باز می‌گردد. تعدادی از این هم فراتر رفته‌اند و معتقدند به هزاره ششم قبل از میلاد باز می‌گردد. در واقع هر کدام که درست بگویند؛ بازهم این بنا و منطقه آن بسیار قدیمی هستند. در اطراف این قلعه می‌توان غارهایی را یافت که نشان از وجود انسان‌های اولیه و غارنشین دارد.

ساخت این بنا

قصه ساخت این بنا بازهم مربوط به دعوای انسان‌ها است. اصلی‌ترین دلیل ساخت این بنا به کمبود امنیت در آتن بود. بنابراین مردم شروع به ساخت قلعه کردند.

سال‌ها گذشت و کاربری این بنا نیز به‌مرورزمان بیشتر شد. بعدها در این بنا به تبلیغ دینی و مرکز عبادت پرداخته شد. اما در آن زمان هنوز هم به‌عنوان یک بنای دفاعی از آن یاد می‌شد.

امروزه اما کاربری آن به‌شدت تغییر کرده است. امروز موزه‌ای برای بازدیدکنندگان است. در این موزه هنوز هم تبلیغات انجام می‌شود اما نه به گستردگی گذشته.

اطلاعاتی جالب در مورد کشور سوئیس

ساختمان‌ها

معروف‌ترین ساختمان آکروپولیس پارتنون، یک معبد مستطیلی بود که آن را برای جایگزینی با دو معبد قدیمی آتنا ساختند. این سازه بین سال‌های ۴۴۷ و ۴۴۸ قبل از میلاد، بعد از حمله ایرانی‌ها به شهر بنا نهاده شد. از میان شاخص‌ترین موارد داخل آن می‌توان به ستون‌ها اشاره کرد، هشت ستون در قسمت‌های باریک، هفده ستون در قسمت‌های عریض. سنتوری‌های بالای ستون‌ها دو صحنه کلیدی را به نمایش می‌گذارند: تولد آتنا و جنگ او به نام شهر با پوسایدون خدای دریاها. یکی دیگر از بناهای مهم اینجا ارِکتیون (Erechtheion)، معبدی است که حدود ۴۲۰ قبل از میلاد ساخته شد. این بنا نمونه‌ای از سبک ایونیایی می‌باشد. ستون‌ها در این سبک باریک و بلند بوده و اندکی تزئینات بیشتری دارند.

آکروپولیس آتن

آکروپولیس آتن از مکان‌هایی است که شگفت زدتان می‌کند. آن‌قدر که دهانتان باز می‌ماند. از انسان‌های اولیه دارد تا بقایای جنگ‌های صلیبی اروپا. بنابراین ببینید؛ لذت ببرید و برای دوستانتان بازگو کنید.

منبع ایوار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها