آشنایی با رشته کوه های آلپ

رشته کوه های آلپ

رشته کوه های آلپ رشته کوه‌هایی هستند که به خوبی می‌شناسید. این رشته کوه‌ها که در اروپا قرار دارند در کشورهای مختلفی پخش شده‌اند. به این معنی که از چند کشور می‌توان آنها را دید.

ایتالیا

 رشته کوه های آلپ در این زبان به نام Alpi معروف هستند.

از بهترین بخش‌هایی که در ایتالیا می‌توانید به آن سر بزنید؛ دریاچه ایاگوره است. این دریاچه با آب‌وهوای معتدل و منظره اطراف، گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. در تابستان هم دوچرخه‌سواری اطراف آن بسیار لذت‌بخش است. این دریاچه از آب برف‌های کوه‌های آلپ تغذیه می‌شود.

رشته کوه های آلپ

فرانسه

 آلپ به فرانسوی نیز این‌گونه تلفظ می‌شود: Alpes.

یک جعبه شیشه‌ای در آسمان در حال گذر از یک منظره فوق‌العاده است. حتماً برای شما هم جالب است که درون آن باشید. این تجربه زمانی حاصل می‌شود که شما از فرانسه به دیدن این جاذبه بروید.

آلمان: در زبان آلمانی نیز به رشته کوه آلپ Alpen می گویند.

آشنایی با بلندترین کوه های ایران

سوئیس

اینترلاکن (Interlaken) در ناحیه‌ی «برنیز اوبرلند» (Bernese Oberland) از آلپ سوئیس قرار دارد و در قرن نوزدهم به مقصدی پرطرفدار برای هنرمندان تبدیل گشت. زیبایی اینترلاکن در منظره‌پردازی‌های نقاش سوئیسی «فرانس نیکلائوس کونیگ» (Franz Niklaus König) و دیگر هنرمندان ثبت شده است. امروزه تفریحات خاص اینترلاکن بسیاری از بک‌پکر‌ها و گردشگران را به خود جذب می‌کند. همچنین هتل‌های ویکتوریایی مانند «هتل رویال سن جرج» (Hotel Royal St. George) به شهر جلوه‌ای دیگر بخشیده‌اند. این هتل که در گذشته صومعه بود به همراه «هتل ویکتوریا یونگفراو» (Hotel Victoria-Jungfrau) در لیست میراث ملی سوئیس به ثبت رسیده‌اند.

رشته کوه های آلپ

 کشورهایی مثل اسلونی و لیختن انشتاین نیز دارای بخشی از رشته کوه آلپ هستند اما این میزان در آنها بسیارکم است. البته تمهیدات گردشگری نیز در این کشورها برای آلپ لحاظ نشده است. ازاین‌جهت بهتر است از کشورهایی که در بندهای بالاتر اسم آنها آورده شده است به دیدن آلپ بروید.

رشته کوه های آلپ بازدیدکنندگان بسیاری دارد. بازدیدکنندگانی که همه برای دیدن طبیعت شگفت‌انگیز این کوه‌ها به دیدن آنها می‌آیند. حال سؤال اینجاست؛ ایران ما داشتن این‌همه رشته کوه و طبیعت زیبا چرا نباید همانند آلپ شهره عام و خاص باشد؟

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها