آشنایی با مکان های گردشگری نامیبیا

مکان های گردشگری نامیبیا

مکان های گردشگری نامیبیا بسیار دیدنی و زیبا هستند. آن قدر زیبا که کمتر کشوری در دنیا به این اندازه از زیبایی می‌رسد. این کشور در جنوب آفریقا و بین دو بیابان کالاهاری و نامیب قرار گرفته است. امیدوارم تا به حال فهمیده باشید چقدر گرم و خشک است. همچنین کم باران‌ترین کشور قاره آفریقا، نامیبیا است.

صحرای نامیب

در واقع همان بیابان نامیب می‌باشد. این بیابان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود. همچنین قدیمی‌ترین بیابان کره زمین نیز به حساب می‌آید. اگر تابه‌حال به این بیابان نرفته‌اید؛ توصیه می‌کنیم زمانی که به آنجا رفتید؛ حتماً از دره مرگ دیدن کنید. فسیل درختان سیاه در این منطقه باعث نام‌گذاری آن شده است. عکاسی، چهار چرخ سواری و بیابان‌گردی از مهم‌ترین تفریحات این منطقه است.

مکان های گردشگری نامیبیا

از ماجراجویی در آفریقا چه میدانید؟

پارک ملی آتوشا

این پارک دارای بسیاری از جانوران موجود در این منطقه است. جانورانی مثل لنگ، شیر، کرگدن، فیل و بوفالوهای آفریقایی، پرندگان، غزال، به زکوهی و دیگر گونه‌هایی که ساکن آفریقا هستند. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه، ماه‌های می تا دسامبر می‌باشد. در این ماه‌ها تنوع جانوری بیشتری را می‌توان در این پارک دید.

اسپرگیبیت از مکان‌های گردشگری نامیبیا

در سال ۲۰۰۸، اسپرگیبیت که حدود بیست و شش هزار کیلومترمربع از بیابان‌های نامیب را پوشش می‌دهد به پارک ملی تبدیل شد. اما همچنان هیچ‌کس حق بازدید از بیشتر قسمت‌هایش را ندارد، گروه‌های گردشگری فقط می‌توانند از بخش کوچکی از این پارک که شامل دو شهرک معدن متروک است دیدن کنند آن هم به‌شرط اینکه اجازه مخصوص از وزارت محیط و گردشگری داشته باشند و یک راهنمای تور مجاز آن‌ها را همراهی کند. مسئولان دوست ندارند که گردشگران این منطقه را جست‌وجو کنند چون اسپرگیبیت بیابانی بکر، حساس و شکننده است و هنوز هم الماس زیادی در گوشه گوشه‌اش وجود دارد.

مکان های گردشگری نامیبیا

اسپرگیبیت یکی از غنی‌ترین منابع الماس دنیاست، الماس‌هایی که فوران آتشفشان در حدود ۳ میلیارد سال قبل آن‌ها را به سطح زمین آورده است. با فرسایش آتشفشان‌ها، الماس‌ها شکسته و با جزو مدهای قوی در سواحل پراکنده شدند برای همین است که شرکت دی بئر همچنان هر سال بیش از یک‌میلیون قیراط الماس از سواحل و دریا جمع‌آوری می‌کند.

نامیبیا کشور ناشناخته‌های جذاب است. مکان‌های گردشگری نامیبیا بسیار زیاد و دیدنی هستند. آن قدر که اگر یکی را نبینید؛ انگار کل آفریقا را ندیده‌اید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها