کوه های رنگین کمانی آلاداغ لار

کوه های رنگین کمانی آلاداغ لار

کوه های رنگین کمانی آلاداغ لار اعجاز رنگ بر پهنه زمین هستند. این کوه‌ها با داشتن پتانسیل فوق‌العاده می‌توانند بهترین مکان ممکن برای یک سفر دل‌نشین باشند. در ادامه شما را با این معجزه زیبای خدا روی زمین آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آزادراه جذاب

آزادراه جذاب ما همان آزادراه زنجان تبریز است که به لطف این کوهستان؛ آن‌قدر جذاب شده که شاید بد نباشد در این مسیر کمی توقف کنید. این آزادراه همه را مجذوب خود می‌کند. آن‌قدر زیباست که جاده چالوس شمال جلوی آن کم می‌آورد!

روستا و کوه‌های رنگین کمانی آلاداغ لار

در بین کوه‌ها که بگردید؛ می‌توانید روستاهای زیبایی را پیدا کنید که در عین آرامش در کوه‌ها زندگی می‌کنند. با سفر به این روستاها انگار روی آسمان و میان ستارگان قدم گذاشته‌اید. آن قدر که این مردم و طبیعت از شما پذیرایی می‌کنند انگار در بهشت هستید.

کوه های رنگین کمانی آلاداغ لار

آشنایی با مکان های ناشناخته زنجان

رسم هر ساله

در میان مردم این روستاها رسم بر این است که هر سال، در خانه‌تکانی عید نوروز خانه را با این پالت طبیعی آرایش کنند. این رسم در میان مردم منطقه ماهنشان وجود دارد و اگر از آن حمایت و تجلیل نشود؛ شاید چند سال دیگر خبری از آن نباشد.

چرا آلا داغ لار؟

آنچه که در این منطقه واضح می‌باشد، وجود کوه‌های رنگی باشکوه می‌باشد.  نزدیکی این منطقه به شهر تبریز باعث شده نام این منطقه آلا داغ لار شود. آلا در زبان ترکی به معنای رنگارنگ و داغ  نیز به معنای کوه می‌باشد.

علت رنگارنگ بودن کوه‌های آلا داغ لار

مطابق با تحقیقات زمین شناسان، زمان تشکیل این کوه‌ها به حدود ۱۵ میلیون سال پیش باز می‌گردد؛ که وجود حوضچه‌های گوناگون از رسوبات آهن و همچنین تغییر املاح به علت‌های گوناگون نظیر زنگ‌زدگی، واکنش دادن با اکسیژن و … در زمان تشکیل این کوه‌ها، سبب ایجاد رنگ‌های گوناگون در بستر آن‌ها شده است.

کوه‌های رنگین کمانی آلاداغ لار در کنار مردم خون گرم این منطقه؛ وای که چقدر صفا به روحتان هدیه می‌کنند. آن قدر این کوه‌ها زیبا و علمی هستند که می‌توان نام آنها را در بزرگ‌ترین مکان‌های گردشگری جهان آورد.

کوه های رنگین کمانی آلاداغ لار

برای اقامت…

به دلیل وجود منطقه گردشگری کوه های رنگی آلا داغ لار در میانه راه، امکان دسترسی به شهر های گوناگون برای شما وجود دارد. اما پیشنهاد ویژه بخش گردشگری هتل یار ادامه مسیر و اقامت در هتل های شهر تبریز و بازدید از سایر مناطق گردشگری تبریز می باشد.

منبع مجله گردشگری ایران و جهان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها