سفر به زیباترین جنگل های شمال

زیباترین جنگل های شمال

زیباترین جنگل های شمال همان‌هایی هستند که سالانه تعداد بسیار زیادی گردشگر به آنها سفر می‌کنند. در شمال کشور همانند جنوب آن جنگل‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آنها به عنوان بهترین مقصد گردشگری برای یک تابستان شاد استفاده کنید.

جنگل سیاه‌بیشه

از بهترین و جذاب‌ترین جنگل‌های مازندران است. درواقع باید بگوییم از بهترین جنگل‌های روستای سیاه‌بیشه است. زمانی بود که این جنگل در معرض نابودی تمام قرار گرفته بود. در همین حین بود که این منطقه به منطقه حفاظت شده تبدیل شد. مسیر دسترسی این جنگل از جاده چالوس، روستای مرزن آباد و در آخر روستای سیاه بیشه و در کنار آن جنگل سیاه بیشه می‌گذرد.

جنگل‌های دالخانی یا جنگل‌های دالان بهشت

جنگل‌های مه‌آلود اروپایی برای بسیاری جذاب به نظر می‌رسد. اگر به این مدل جنگل‌ها علاقه‌مند هستید؛ می‌توانید به دالان بهشت سفر کنید. دالخانی در ارتفاع ۸۰۰ متری با ۱۰ کیلومتر فاصله از سطح دریا روییده شده است. جنگلی طبیعی و با طبیعت شگفت‌انگیز که می‌تواند شما را مسحور کند. جالب است بدانید این جنگل توسط خود طبیعت و در طی میلیون‌ها سال ایجاد شده است.

زیباترین جنگل های شمال

برای رسیدن به زیباترین جنگل شمال دو راه وجود دارد. ۷ کیلومتری جاده رامسر به تنکابن که به سه راهی جنت رودبار رسیدید، نیم ساعت رانندگی تا رسیدن به جنگل دارید. مسیر جاده میرزا کوچک خان هم (مسیر کتالم – هریس) مسیر دوم اینجاست.

جاذبه های گردشگری شمال ایران

النگدره

النگدره یکی از زیباترین جنگل‌های شمال است که در گرگان واقع شده است. دوچرخه‌سواری در انبوه درختان افرا، بلوط و توسکا بسیار هیجان‌انگیز است. این جنگل ۱۸۵ هکتار است. بنابراین می‌توانید بدون اینکه نگران کم بودن فضا باشید؛ درون آن کمپ بزنید.

جنگل‌های دو هزار و سه هزار تنکابن

جنگل‌های دو هزار و سه هزار تنکابن از معدود مناطق جنگلی ایران و بهترین مناطق شمال است که حتماً باید سراغشان رفت. بهترین فصل برای رفتن به این جنگل‌ها در فصل بهار و تابستان و تا اواسط پاییز است. در این فصل دما و رطوبت داخل جنگل کم شده است و به همین دلیل می‌توان در آن پیاده‌روی کرد و صدای پرندگان را شنید.

زیباترین جنگل های شمال

مسیر دسترسی:  به سمت شهر تنکابن در استان مازندران حرکت کنید. به خرم آباد بروید. جاده خرم آباد را ادامه دهید تا پس از ۱۰ کیلومتر رانندگی به اول جاده سه هزار برسید. مسیر جاده دو هزار و سه هزار جدا از هم و در این قسمت جاده قرار گرفته اند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها