آشنایی با شهرهای معروف ترکیه

شهرهای معروف ترکیه

منطقه جنوب غرب آسیا یا همان خاورمیانه به سبب قدمت و تاریخ چند هزار ساله‌اش، شاهد شهر‌ها و بناهای تاریخی زیادی می‌باشد، و یکی از زیبا‌ترین جاذبه‌های گردش‌گری در کشور‌های خاورمیانه بازدید از مناطق تاریخی و اشیا چند صد ساله تا چند هزار ساله می باشد. کشور ترکیه یکی از قدیمی ترین کشور های جهان، با هشتاد و یک استان و هشتاد میلیون جمعیت، شهر‌های معروف، مدرن و سنتی زیادی دارد که هر بیننده را مجذوب خود می‌کند. در این مقاله شهرهای معروف ترکیه را بررسی می‌کنیم.

شهر استانبول

استانبول، یکی از ده شهر توریستی جهان، معروف‌ترین شهر و پایتخت اقتصادی ترکیه که قبل از بمب گذاری‌های پی در پی ترویست‌ها، سالانه با سیزده میلیون گردش‌گر یکی از غول های گردش‌گری دنیا بود. در یک سال اخیر که دوباره امنیت به ترکیه برگشته است، استانبولی‌ها باز هم شاهد خیل مسافران و گردش‌گران از سرتاسر دنیا هستند.

شهرهای معروف ترکیه

شهر آنکارا

پایتخت سیاسی ترک‌ها، مرکزی‌ترین شهر ترکیه نیز به شمار می‌رود. برخلاف باور عمومی، اما آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه جاذبه های گردشگری و بنا‌های تاریخی زیادی دارد.

آشنایی با بهترین مکان ها برای غواصی در ترکیه

شهر آنتالیا

دریای مدیترانه از دیر باز‌ها یکی از مقاصد اصلی گردش‌گران به شمار می‌رفت. آب و هوای متعدلی که به خاطر وجود این دریا است، تمام شهر‌ها و کشور های حاشیه این دریا را به یکی از معروف‌ترین شهر‌های دنیا تبدیل کرده است. آنتالیا و چند شهر دیگر ترکیه که در امتداد ساحل دریای مدیترانه قرار دارند، ازمعروف ترین شهر‌های ترکیه به شما می‌روند.

شهر ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه، بندر تجاری و صنعتی با ساحل دریای اژه یکی از معروف ترین شهر‌های ترکیه به شمار می‌رود. ازمیر بزرگترین درگاه صادراتی و وارداتی ترکیه است، از این جهت تاثیر به سزایی در اقتصاد ترکیه دارد.

شهر کاپادوکیه

فوران آتشفشان ها در طی سال‌ها شهر زیبایی مثل کاپادوکیه را به وجود آورده است. خانه های مخروطی شکل آن که به روستای کندوان در آذربایجان شرقی شبیه است، جلوه ویژه‌ای به این شهر  داده است. بالن سواری از تفریحات این شهر به حساب می‌آید که علاقه مندان زیادی دارد.

ماردین

شهرهای معروف ترکیه

ماردین شهری بر فراز دست بین‌‌النهرین و یکی از نقاط مهم و استراتژیک تاریخی است. شهر ماردین که در جنوب ترکیه واقع است مرکز استانی با همین نام است و یکی از اولین نقاطی است که تمدن در آن شکل گرفته است. شهرت ماردین مدیون تاریخ پر فراز و نشیب و همینطور فرهنگ‌های مختلف آمیخته درهم است. شهر ماردین با ساختمان‌های سنگی زیبا بر یال کوه زینت گرفته و گردشگران به قدم زدن در کوچه‌های کهن این شهر علاقه دارند. از جاذبه‌های تاریخی این منطقه صومعه‌های Deyrulzafaran، از قدیمی‌‌ترین صومعه‌های جهان و چندین مدرسه و مکتب مذهبی مربوط به دوره‌های اسلامی است.

منبع لست کند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها