سفر به ایالت جوهور مالزی و بازدید از جاذبه های آن

سفر به ایالت جوهور در مالزی

جوهور در موقعیتی استراتژی بین کوالالامپور و سنگاپور قرار دارد. جوهور مالزی منطقه‎ای مناسب برای کشاورزی با خاک بسیار حاصل خیز و همچنین کارخانه‎های فرآوری غذا می‎باشد. خیرا اقتصاد جوهور مالزی با گردشگری و خرده فروشی رونق بیشتری گرفته است. این شهر یکی از شهر‎های در حال رشد مالزی است. از جاذبه‎های جوهور می‎توان به گالری میراث هاکا، کاخ سلطنتی ایستانا، حیوانات باغ وحش جوهور، ابشار پولای، بندرگاه پوتری و … اشاره کرد.

جوهور در مالزی

گالری میراث هاکا

هاکاها مردمانی با ریشه فرهنگی چینی هستند که به زبان هاکا صحبت می‎کنند. فضای داخلی شهرها و خانه‎های هاکا پیش از آن که طراحی رنگارنگ محیط مد شود در بین هاکاها مرسوم بوده است. در زندگی سنتی هاکاها وسایل حصیری و ابزار کشاورزی و ماشین‎های تحریر قدیمی وجود داشته است. هزینه ورودی این گالری ۵ رینگت است.

کاخ سلطنتی ایستانا

این کاخ، کاخ سلطنتی سلطان جوهور بوده که در جنگ جهانی دوم ژاپنی‎ها از آن به نفع خود استفاده کردند؛ این کاخ سلطنتی چشم اندازی از سنگاپور دارد. این کاخ سلطنتی برای عموم مردم باز نیست ولی مردم می‌‎توانند در باغ‎های اطراف آن به گشت و گذار بپردازند. از زیباترین قسمت‎های این کاخ سلطنتی فواره‎های بلند آن و نورپردازی‎های زیبای آن است.

راهنمای سفر به مالزی

ابشار پولای

از پایین تپه تا پایین آبشار حدود دو ساعت پیاده روی است. از زیبایی‎های این منطقه این است که دارای درختان گرمسیری بلند است که منطقه را با سایه خود پوشانده‎اند همچنین این منطقه آب بسیار شفاف و زلالی دارد. اگر تمایل به شنا دارید حتما با خوذد لباس شنا ببرید.

بندگاه پوتری

از این مکان می‌توانید همراه با همسر یا معشوق خود دیدن کنید. گردشگاه طولانی بندر پوتری یکی از برجسته‌ترین قسمت‌های کنار دریا در این منطقه است، چون در اینجا بازدیدکنندگان از نسیم دریایی، قایق‌های تفریحی و چشم‌انداز خط افق لذت می‌برند. رستوران‌ها و مغازه‌های خرده‌فروشی متعددی، از جمله فروشگاه سانریو هلو کیتی، در مسیر وجود دارند و سایر قسمت‌ها به شکل هنرمندانه‌ای تزئین شده‌اند. فضای آن شبیه به بازار Straits Quay در پنانگ است.

باغ وحش جوهور

جوهور در مالزی

با وجود هزینه‌ی ورودی ۲ رینگیت (۰.۵ دلار)، چطور می‌توانید از این باغ وحش دیدن نکنید؟ ببرها، میمون‌ها و فلامینگوها در حالت خواب، پرواز یا شنا دیده می‌شوند و کودکان از دیدن علفزارهای وسیع با گوزن‌هایی که در حال چرا هستند، شگفت‌زده خواهند شد. با اینکه باغ وحش جوهور باغ وحش بزرگی به حساب نمی‌آید، اما حیوانات اینجا بسیار خوب تغذیه شده و در فضاهای حصارکشی شده‌ی بزرگ و سالم زندگی می‌کنند.

منبع فلایتیو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها