معرفی جاذبه های گردشگری مومباسا

جاذبه های گردشگری مومباسا

مومباسا بعد از نایروبی دومین شهر بزرگ کنیا است که دیدنی‎های بسیاری دارد و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب  می‎کند. موباسا یک جزیره در کنار دریای پهناور و مکانی با سواحل بسیار بزرگ که از بالا تا پایین جزیره کشیده شده است. این جزیره قطب گردشگری و توریستی کنیا است. مومباسا بزرگترین شهر بندری شرق آفریقا است که تنوع فرهنگی بسیار بالایی دارد. سواحل این جزیره با درخت‎های نخل و صخره‎های مرجانی پوشیده شده است. از جاذبه های گردشگری مومباسا می‎توان به قلعه‎ی مسیح،  پارک هالر، پارک ملی دریایی مومباسا، سواحل شمالی مومباسا، شهر قدیم مومباسا و بسیاری جاذبه‎های گردشگری دیگر اشاره کرد.

پارک هالر

اگر به حیوانات علاقه دارید این پارک را از دست ندهید. این پارک که در گذشته با نام مسیر طبیعتی شناخته می‎شد یک پروژه تحقیقاتی بوده است که یک منطقه بی آب و علف را به منطقه‎ای سرسبز و با پوشش گیاهی فراوان تبدیل کرده است. علت نام جدید این پارک شخصی به نام دکتر هالر است که نخستین بار شروع به کاشت و پرورش فضای سبز در این منطقه کرد. در این پارک حیواناتی نظیر زرافه، گور خر، کرگدن و بوفالو نگهداری می‎شود. در این پارک بیش از ۱۶۰ گونه جانوری دیده می‎شود که تجربه بسیار دلنشینی برای دوستداران طبیعت و حیوانات است.

جاذبه های گردشگری مومباسا

هیجان انگیزترین ماجراجویی ها در مالزی

قلعه‎ی مسیح

این قلعه که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است ابتدا توسط پرتغالی‎ها ساخته شده است. این بنا که توسط معمار ایتالیایی طراحی شده است از بهترین نمونه‎های معماری نظامی قرن شانزدهم است. این قلعه به شکل یک مرد ساخته شده است و دلیل نامگذاری آن به قلعه مسیح هم مشخص است که به دلایل مذهبی بوده است. اگر چه نیمی از این قلعه امروزه نابود شده است ولی موزه ای در آن وجود دارد که در آن اشیای دیدنی ای نگهداری می شود از سرامیک های دست ساز گرفته تا طرف و ظروف سفالی قدیمی که نمایانگر فرهنگ های مختلف هستند.

پارک ملی دریایی مومباسا

در سفر به مومباسا با رنج وسیعی از جاذبه ها روبرو خواهید بود که به جرات می توان گفت یکی از شلوغ ترین جاذبه های مومباسا پارک ملی دریایی مومباسا است که در این پارک در واقع از گیاهان دریایی ای مثل مانگروها، سواحل شنی و صخره های مرجانی محافظت می شود. یکی از بهترین تفریحاتی که در این چارک می توانی د داشته باشید، غواصی و اسنورکلینگ است که به خصوص در شمال مومباسا خیلی طرفدار دارد.

جاذبه های گردشگری مومباسا

سواحل شمالی مومباسا

خط ساحلی شمال مومباسا کمی سرزنده تر از خط ساحلی جنوب آن است و علاوه بر این، اقامتگاه ها هم در این منطقه نزدیک تر به فرودگاه و هم مرکز شهر مومباسا هستند. سواحل شمالی مومباسا مملو از ساحل هایی با درخت های نخل، آب های شفاف کریستالی، صخره های مرجانی، اقامتگاه های کنار آب و تفریحاتی مثل انواع ورزش ها و تفریحات آبی است و به همین دلیل است که توریستی تر از بخش جنوبی است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها