آشنایی با موزه های سنگاپور

آشنایی با موزه های سنگاپور

سنگاپور از کشورهایی است که در آن موزه‏‎های متنوع و جالبی وجود دارد. موزه های سنگاپور سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‎کنند و از طرفی جنبه اقتصادی برای کشور سنگاپور نیز دارند. از موزه‎های سنگاپور می‎توان به موزه هنر و علم، گالری ملی سنگاپور، موزه ملی سنگاپور، موزه تاریخ طبیعی لی کونگ جیان، مرکز طراحی ملی، موزه طراحی رد دات، موزه اسباب بازی‎های مینت و موزه لاکپشت‎های زنده اشاره کرد.

موزه هنر و علم

این موزه که از زیباترین موزه‎های این کشور است در مجموعه خلیج مارینا قرار دارد.از دلایل معروفیت این موزه طرح متفاوت آن با سایر موزه‎ها است که به شکل گل نیلوفر طراحی شده است. نمایشگاه‎های این موزه محل مناسبی برای تلفیق بی‎نظیر علم و هنر است. موزه علم و هنر به تازگی تغییراتی را در قسمت جهان آینده ایجاد کرده که آن را کاربردی تر ساخته است.

موزه های سنگاپور

گالری ملی سنگاپور

در این گالری ملی حدود ۸ هزار اثر هنری وجود دارد که شامل مجموعه‎ایی از آثار هنرمندان مدرن آسیای جنوب شرقی است که در آن هم آثار معروف هنرمندان سنگاپوری و هم هنرمندان تازه‎ کار در حال پیشرفت به نمایش گذاشته می‎شود. یکی از قسمت‎های جذاب و تازه تاسیس این موزه، نقاشی‎های قلم زنی چینی و باغی از مجسمه‎ها است.

موزه ون گوگ آمستردام

موزه ملی سنگاپور

این موزه زمانی با نام موزه تاریخ شناخته می‎شد و همانطور که از اسم آن بر می‎آید این موزه نمادی از فرهنگ و تاریخ پر بار سنگاپور است. این موزه شامل دو گالری مهم است: گالری طبیعی و گالری تاریخی. در بخش اول، از نمایشگاه‌های مرتبط با غذا، عکاسی، فیلم و مُد روز بازدید می‌کنید و در بخش دوم، می‌توانید تاریخ کشور را از قرن ۱۴ میلادی تا به امروز دنبال کنید. نمای بیرونی ساختمان موزه، به سبک نئوکلاسیک قرن ۱۸ ساخته شده است و در طول سال، جشن‌های بزرگ و مهم کشور در این ساختمان برگزار می‌شوند.

موزه تاریخ طبیعی لی کونگ چیان

موزه‌ی تاریخ طبیعی لی کونگ چیان (Lee Kong Chian)، بیش از ۲ هزار مورد از گیاهان و حیوانات آسیای جنوب شرقی را به نمایش می‌گذارد. با آن‌ که تازه تأسیس است، قدمت اشیای آن به سال ۱۸۷۸ برمی‌گردد. بهترین قسمت این موزه، بخش دایناسورها است که در آن، از اسکلت‌های سه دایناسور بزرگ از خانواده‌ی «دیپلوسیدها» نگهداری می‌شود.

موزه های سنگاپور

مرکز طراحی ملی

مرکز طراحی ملی (National Design Centre) با هنر طراحی مرتبط است و نمایشگاه‌ «۵۰ سال با طرح‌ریزی سنگاپور»، همچنان تا آخر سال ۲۰۱۷ برگزار می‌شود که به کمک آن می‌توانید با نحوه‌ی پیشرفت طراحی و دیزاین در تاریخ سنگاپور بیشتر آشنا شوید. علاوه بر آن، می‌توانید در یکی از کارگاه‌هایی شرکت کنید که چگونگی بهتر شدن طراحی در صنعت‌های مختلف را آموزش می‌دهند.

منبع ایوار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها