آشنایی با جزیره پنانگ و راه های دسترسی به آن

آشنایی با جزیره پنانگ و راه های دسترسی به آن

جزیره پنانگ جزیره‎ای در مالزی است که به خاطر سواحل شنی زیبا و معماری بی‎نظیر به مروارید شرق آسیا معروف است. این جزیره دارای غذاهای بومی بسیار لذیذ و فرهنگ خاصی است. جزیره پنانگ از محبوب‎ترین جزایر مالزی است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‎کند. یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران برای سفر جنگل‎های استوایی جزیره پنانگ و ماسه‏‎های طلایی رنگ سواحل آن است. این جزیره در شمال غربی مالزی قرار دارد و از پر طرفدارترین مناطق گردشگری مالزی است. فاصله پنانگ تا کوالالامپور پایتخت مالزی ۳۵۵ کیلومتر است که به سه روش هوایی، زمینی و دریایی می‎توانید به پنانگ سفر کنید.

روش هوایی

فاصله پنانگ تا کوالالامپور با هواپیما حدود ۵۰ دقیقه است و شما به راحتی می‎توانید از فرودگاه کوالالامپور به فرودگاه بین المللی بایان لپاس پنانگ سفر کنید. روزانه بیش از ده سفر از کوالالامپور به پنانگ انجام می‎شود.

جزیره پنانگ

روش زمینی

در روش زمینی شما می‎توانید هم از قطار و هم از اتومبیل استفاده کنید.برای سفر با قطار در شهر پنانگ ایستگاه قطار وجود ندارد و به همین خاطر شما باید به سمت ایستگاه باتروث حرکت کنید و از آنجا با تاکسی و یا اتوبوس به پنانگ بروید. این روش سفر نسبت به روش هوایی کمی بیشتر طول می‎کشد. اگر بخواهید توسط اتومبیل از کوالالامپور به پنانگ حرکت کنید حدودا ۵ ساعت در راه هستید. این روش نسبت به سایر روش‎ها گرانتر و زمان بیشتری می‎گیرد. در این روش باید از سومین پل بزرگ جهان یا همان پل پنانگ عبور کنید.

جزیره های جنوب ایران

راه دریایی

طی کردن فاصله پنانگ تا کوالالامپور به این روش بسیار هیجان انگیز و متفاوت است. این روش برای مواقعی که قصد سفر با خودروی شخصی را دارید به شدت توصیه می شود. بنابراین ابتدا خود را به بندر باترورث برسانید و سپس از طریق قایق با استفاده از خوردو ی شخصی به کوالالامپور بروید.

 

همچنین درصورتی که خودرو ندارجزیره پنانگید می توانید از قایق های سریع السیر یا قایق های معمولی استفاده کنید، فراموش نکنید حتما قبل از حرکت قایق را رزو کنید. هر روزه تعداد بسیاری از مسافران برای استفاده ی توامان از جاذبه های گردشگری کوالالامپور و پنانگ، میان این دور شهر جابه جا می شوند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها