معرفی بهترین غذاهای مجارستانی

بهترین غذاهای مجارستانی

غذا‌های مجارستانی به داشتن طعم تندشان در دنیا معروف هستند که در مجارستان و حتی کشورهای همسایه افراد زیادی عاشق طعم خاص و لذیذ این غذاها هستند جالب است بدانید غذا‌های خوش طعم این کشور شهرت بین المللی را از آن خود کرده‌اند و از محبوبیت ویژه‌ای در بین مردم برخوردار هستند با تاریخ ما همراه باشید تا به اتفاق هم بهترین غذاهای مجارستانی را بیشتر بشناسیم و راجع به آنها و دستور پخت این غذا‌های مقوی بیشتر بدانیم .

گولاش

گولاش (goulash) یکی از معروف‌ترین غذا‌های مجارستانی است که در لغت به معنای چوپان تعبیر می‌شود. از این غذای سنتی که چیزی ما بین سوپ یا خورشت است به عنوان یک نماد ملی و ابراز هویت برای مجارستان استفاده می‌شود. این غذای لذیذ از دیر باز در بین مردم هر خطه از مجارستان با توجه به سلیقه و ذائقه‌ی مردم آنجا با شیوه‌های گوناگونی طبخ  می‌شود.

بهترین غذاهای مجارستانی

سوپ ماهی

سوپ ماهی یکی دیگر از غذا‌هایی است که نام آن در میان بهترین غذاهای مجارستانی قرار دارد. این سوپ لذیذ و البته تند همانطور که از نامش پیداست با استفاده از چند نوع ماهی  مانند کپور، گربه ماهی و اردک ماهی پخته می‌شود و به آن مقدار قابل توجهی پاپریکای تند به آن افزوده می‌شود به طوری سوپ رنگ قرمز مایل به نارنجی را به خود می‌گیرد.

این سوپ دارای انواع مختلفی است که معروف‌ترین و پرطرفدارترین آنها در مجارستان  sezged  و a la baja است.

آشنایی با غذاهای سنتی دبی

لانگوس

لانگوس یکی دیگر از بهترین غذاهای مجارستانی بشمار می‌آید. که مردم این کشور همواره از آن استقبال می‌کنند این غذا در حقیقت از یک نان سرخ شده تشکیل شده که به هنگام رژیم باید از آن حذر کرد. نام این غذا از کلمه‌ی آتش اقتباس شده است و به عنوان جایگزینی برای نان سرو می‌شود. اینگونه به نظر می‌رسد که این غذا به علت تاثیر ترک‌ها ایجاد شده است، البته عده‌ی زیادی هم بر این باورند که این غذا از روم باستان می‌آید. آنچه که این غذا را خواستنی‌تر می‌کند انواع مختلف موادی است که می‌توان روی این نان قرار داد که معمولا سیر، پنیر، خامه ترش و حتی سوسیس می‌تواند باشد.

بهترین غذاهای مجارستانی

نتیجه گیری

در مجارستان با توجه به ذائقه و سلیقه‌ی مردم آنجا بیشتر غذا‌های تند سرو می‌شود که شاید خیلی از ما توان خوردن چنین غذا‌هایی را به خاطر تندی بیش از حدشان نداشته باشیم. اما این نکته را بخاطر بسپارید مجارستان جزء آن دسته از کشور‌هایی است که غذا‌هایش زبانزد همه است و به جرعت می‌توان گفت هرکسی مزه غذا‌های آنجا را چشیده عاشق طعم لذت بخش آن‌ها شده است.

منبع لست کند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها