بنا های تاریخی هند

بناهای تاریخی هند

هند یکی از کشور‌های تاریخی و قدیمی جهان بشمار می‌آید. درون این کشور پر رمز و راز عجایب و آثار‌های تاریخی بسیارزیادی را وجود دارد. درواقع می‌توان گفت این کشور به بنا‌ های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری‌اش معروف است که هر ساله گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا برای تماشای این جاذبه‌ها راهی هند می‌شوند. با ما همراه باشید تا در مورد بناهای تاریخی هند با هم گپ و گفتی داشته باشیم.

نالاندا ، بیهار

در گذشته از این مکان به عنوان مرکز آموزشی استفاده می‌شده، این مرکز پژوهشگران و دانش آموزان زیادی را از تمام نقاط دنیا نظیر چین، کره‌ی شمالی، تبت، آمریکای جنوبی و شهر‌های اطراف پذیرا بوده است. نالاندا جزء بزرگترین بناهای تاریخی در زمان خود بشمار می‌آمد. به گفته‌ی محققین این بنا دارای مساحتی بالای ۱۲ هکتار است. اما متاسفانه این بنا امروزه خرابه‌ای بیش نیست.

بناهای تاریخی هند

معبد خورشید کنارک

این معبد یکی دیگر از بنا های تاریخی هند و عجایب هفت گانه‌ی جهان است. این بنا دارای قدمتی بسیار زیادی است طبق تحقیقی که توسط پژوهشگران و محققین صورت گرفت این معبد ۱۲۵۵ سال پیش از میلاد مسیح بنا نهاده شد. معماری این معبد به گونه‌ی خارق العاده‌ای است.  شکل ظاهری آن به صورت یک ارابه‌ی بزرگ است که دارای ۱۲جفت چرخ سنگی بزرگ و ۷ عدد اسب است که در حال  کشیدن این ارابه هستند. یکی دیگر از نکات جالبی که در ساخت این بنا وجود دارد این است که هنگام طلوع خورشید دروازه‌ی این معبد اولین جایی است که خورشید به آن نور می‌تاباند.

ویرانه های باستانی ترکیه

صومعه تاوانگ

از نظر بزرگی ، رتبه ای اوّل را در هند و دومین را در جهان داراست. صومعه ی تاوانگ که در استان آروناچال پرادش قرار دارد یکی از منحصر به فردترین بنا های تاریخی هند است. این بنا، در سال های ۱۶۸۰ و ۱۶۸۱ میلادی به درخواست دالای لامای پنجم ساخته شد.

این بنا که در ارتفاع ۱۰ هزار فوتی واقع شده است ، چشم انداز فوق العاده ای از رود تاوانگ و دامنه ی کوهستان های اطراف دارد. این عمارت سه طبقه ی با شکوه ، دارای جزئیات ساختاری بسیار قابل توجّه و رنگارنگ و هوشمندانه ای است و تصویر ۱۸ فوتی بودای درون آن هم بسیار حیرت انگیز می باشد. این صومعه یک کتابخانه ی تحسین آمیز نیز دارد که شامل بعضی متون خطّی با ارزش باستانی است.

بناهای تاریخی هند

نتیجه گیری

تاریخ ما به شما پیشنهاد می‌کند اگر می‌خواهید مهد تاریخ و تمدن جهان را به یک باره ببینید به کشور زیبا و رنگارنگ هند سفر کنید. کشوری که به دور از هر گونه تجملات است. کشوری که علاوه بر بناهای تاریخی و جاذبه‌های خارق العاده‌ی گرشگری‌اش مردم ساده و خون گرم آنجا شما را قبل از چیزی مجذوب خود می‌کند.

منبع ایران هتل آنلاین
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها