جاذبه های گردشگری کازابلانکا

جاذبه های گردشگری کازابلانکا

جاذبه های گردشگری کازابلانکا همانند خود کازابلانکا بسیار دیدنی هستند. این جاذبه‌ها در شهری که نخستین فرودگاه مراکش در آن قرار گرفته است هستند. بسیاری از گردشگران با دیدن عاشقانه کازابلانکا با این شهر آشنا شدند. چطور است این بار به جز دیدن یک فیلم عاشقانه، عاشق کازابلانکا شوید!؟

مسجد حسن دوم

ساخت این مسجد در سال ۱۹۹۳ به پایان رسید. مهم‌ترین المان این مسجد برای قرار گرفتن در لیست بهترین دیدنی‌های کازابلانکا، مساحت آن است. این مسجد دومین مسجد بزرگ دنیا است. گنجایش آن حدود ۲۵۰۰۰ نمازگزار است. البته دقت کنید که این به‌جز فضای حیاط است. با احتساب حیاط می‌توان در این مسجد چیزی در حدود ۸۰ هزار نمازگزار را جا داد. از جزئیات معماری فوق‌العاده آن هم که چیزی نگوییم بهتر است. محل قرارگیری آن هم در نزدیکی صخره‌های ساحلی و رو به اقیانوس است.

جاذبه های گردشگری کازابلانکا

مدینه یا همان شهر قدیمی

از بهترین جاذبه ‌های گردشگری کازابلانکا می‌توان به بخش قدیمی شهر اشاره کرد. بسیاری از گردشگران این مورد را دوست ندارند اما هنوز هم می‌توان از درون کوچه‌های پیچ در پیش این شهر صنایع‌دستی زیبای مراکشی را یافت. در بخش جنوبی این شهر می‌توان فروشگاه‌های صنایع‌دستی در کنار قبرهای مردان مقدس اشاره کرد. در این بخش از شهر می‌توان احساس زندگی کرد. انگار مدرنیته هنوز نتوانسته خون درون رگ‌های این بخش از شهر را بخشکاند.

‌ کورنیچ

‌ کورنیچ‌ (Corniche) ‌منطقه‌ای در کنار بخش غربی مسجد شاه حسن دوم است که از چند سال پیش به این سو، به یکی از قطب‌های گردشگری کازابلانکا تبدیل شده است‌.‌اطراف خط ساحلی این منطقه پر از هتل‌ها و رستوران‌های لوکس است. ساحل عمومی این منطقه نیز مکانی مناسب برای تماشای آفتاب، شنا کردن و قدم زدن روی شن‌های ساحلی است.‌ ‌

جاذبه های گردشگری کشور کرواسی

کلیسای مقدس

کلیسای مقدس که با نام ‌Cathedral du Sacre Coeur‌ شناخته شده است در سال ۱۹۳۰ ساخته شده است. معماری این کلیسا تلفیقی از سبک معماری اروپایی و مراکشی است. متأسفانه این کلیسا امروزه رها شده است و نیاز به بازسازی‌های جدی دارد اما با این حال بازدید از آن دیدنی خواهد بود. برخی مواقع نگهبانان این کلیسا این اجازه را به گردشگران می‌دهند تا وارد ساختمان شوند و از داخل آن نیز دیدن کنند. ‌

جاذبه های گردشگری کازابلانکا

جاذبه‌های دیدنی کازابلانکا چشم بسیاری را به خود خیره می‌کند. همان‌طور که عاشقانه کازابلانکا این کار را با بسیاری از ما کرد. در این مقاله به ۴ جاذبه اصلی این شهر اشاره کردیم. امیدواریم ببینید و لذت ببرید!

منبع لست کند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها