دریاچه آبی نیوزلند کجاست؟

دریاچه آبی نیوزلند یکی از معروف‌ترین و زلال ترین دریاچه‌های این کشور است، به نحوی که بسیاری از افراد  از آن به عنوان زلال‌ترین دریاچه جهان یاد می‌کنند. در این مقاله با تاریخ ما همراه باشید تا شما را با این دریاچه بسیار زیبا آشنا کند.

دریاچه آبی نیوزلند کجاست؟

در پارک ملی جزیره زیبای ساوات می‌توان یک کوه بسیار زیبا و مناسب برای نقاشی را پیدا کرد. در نزدیکی این کوه که بسیار هم بلند است؛ می‌توانید دریاچه آبی یا همان دریاچه نلسون را پیدا کنید. در بخش‌های محلی این جزیره به این دریاچه نلسون می‌گویند اما به دلیل شفافیت بیش‌ازحد آن در میان گردشگران به دریاچه به لو معروف شده است.

دریاچه آبی نیوزلند

چرا این قدر شفاف است؟

آب این دریاچه از یخ‌هایی که در کنستانتین وجود دارد نشأت گرفته است. زمانی که مسیر تغذیه این دریاچه را می‌گردیم متوجه می‌شوید که از همان ابتدا در مسیر سنگ‌هایی است که باعث تصفیه شدن این آب می‌شود. آب دریاچه آبی بعد از حدود بیست و چهار ساعت وارد رودخانه می‌شود. دلیل زلالی آب دریاچه نیز همین تصفیه‌های مکرر است.

این دریاچه فقط برای تماشا کردن است. شنا و شیرجه در این دریاچه ممنوع است و همین باعث شده گردشگرانی که به جزیره ساوت نیوزلند سفر می‌کنند، حسرت‌به‌دل از این دریاچه بازگردند. با این حال «کلاوس تیمان» عکاس طبیعت این شانس را پیدا کرد که با سفر به این نیوزیلند، از اعماق دریاچه به لو (Blue Lake) عکس‌برداری کند. تجربه‌ای که او منحصربه‌فرد می‌داند و می‌گوید سفر به دریاچه به لو یک تجربه بصری فوق‌العاده بود: هرگز آبی تا این حد زلال و شفاف ندیده بودم!

دید افقی از داخل دریاچه حدود ۸۰ متر است که آن را به روشن و شفاف‌ترین دریاچه جهان تبدیل کرده است؛ این دید مشابه شفافیت آب مقطر با درجه خلوص ۱۰۰ درصدی و حذف تمامی ناخالصی‌ها است

نکاتی برای داشتن سفری بهتر

مقدس ولی زیبا

بومیان مائوری این دریاچه را به‌عنوان یک مکان مقدس می‌شناسند و به همین دلیل اجازه شنا در آن را نمی‌دهند. دولت هم البته دلایل خودش را دارد و حفظ زلالی این دریاچه برایش به قیمت شنا ممنوع بودن آن تمام می‌شود. سفر به دل زلال‌ترین آب جهان انجام شد.

دریاچه آبی نیوزلند

دریاچه آبی نیوزلند یکی از بهترین دریاچه های جهان است که البته نمی‌توان در آن شنا کرد. این دریاچه با داشتن مقادیر بسیارکم آلودگی به‌عنوان شفاف‌ترین دریاچه دنیا نیز شناخته می‌شود. بنا بر اعتقاد بسیاری از بومیان حتی این دریاچه مقدس نیز هست. بنابراین توصیه می‌کنیم با احترام به آن ها و شنا نکردن در دریاچه یک گردشگر خوب باشید!

منبع تبیان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها