همه چیز در مورد شهر مارسی فرانسه

شهر مارسی فرانسه

شهر مارسی فرانسه دومین شهر پرجمعیت کشور فرانسه به شمار می‌رود. این شهر در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. همچنین دارای پنجمین بندر بزرگ دنیا نیز می‌باشد. در این مقاله از تاریخ ما همراه ما بمانید تا شما را با مارسی در فرانسه آشنا کنیم.

تاریخچه

یونانی‌ها اولین کسانی بودند که این شهر که سومین شهر مشهور فرانسه است را ساختند. این شهر که حدود یک‌میلیون نفر جمعیت دارد امروز دارای شش منطقه است. نام قدیمی آن هم ماسالیا می‌باشد. در سال‌های ۲۱۸ و ۲۰۱ این شهر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرها در جنگ علیه کارتاژ رومی بود. این شهر حتی در آن زمان هم ازنظر تجاری بسیار مهم بوده است. امروزه نیز ازنظر تجاری اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

شهر مارسی فرانسه

بندر قدیمی شهر مارسی فرانسه

این شهر در جای‌جای خود مکان‌های متفاوت و زیبایی دارد اما بندر آن بسیار مشهور است. نام فرانسوی این بندر Vieux Port است. قدم زدن در این بندر احساس فوق‌العاده‌ای دارد. تصور کنید؛ درست در کنار دیای مدیترانه قرار دارید. یک طرف آبی نیلگون دریا و یک طرف کشور عشاق فرانسه قرار دارد. اطرافتان هم یک بندر قدیمی است. واقعاً که می‌توان یک شاهکار نقاشی از این صحنه زیبا به وجود آورد.

این بندر بهترین مکان برای خوردن سوپ ماهی مشهور این شهر است.  نام اصلی این سوپ بویی یابس است. این سوپ در این منطقه بسیار خوش‌طعم است چرا که اول صبح تازه‌ترین و بهترین ماهی‌های شهر در اسکله به لژ ها در نزدیکی این مکان فروخته می‌شوند.

فستیوال های خاص و جذاب کشور فرانسه

آب‌وهوا و شرایط اقلیمی

همان‌طور که در قسمت بالا ذکر کردیم، شهر مارسی، بندری در حاشیه‌ی دریای مدیترانه می‌باشد و همین مسئله آب و هوایی مدیترانه‌ای را برای این شهر زیبا به ارمغان آورده است.  فصل بهار و پاییز در این شهر بسیار معتدل است و بهار نسبت به پاییز کمی خشک‌تر می‌باشد. جالب است بدانید که زمستان‌های شهر مارسی  به‌هیچ‌وجه سرد و آزاردهنده نیستند و در فصل تابستان و در گرم‌ترین روزهای سال نیز، دمای هوای این بندر زیبا، از ۳۰ درجه بالاتر نمی‌رود و همین مسئله محبوبیت این شهر زیبا را دوچندان نموده است.

شهر مارسی فرانسه

میزان بارندگی در این شهر متغیر است و هرگز نمی‌توان زمان آن را پیش‌بینی نمود. به‌طورکلی شهر مارسی از آب و هوایی متعادل برخوردار است و همین مساله باعث می‌شود تا گردشگران در فصول مختلف سال بتوانند، به این شهر رؤیایی سفر نموده و به‌راحتی در آن گشت‌وگذار نمایند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها