سفر به پل صلح تفلیس در گرجستان

پل صلح تفلیس

پل صلح تفلیس بر فراز رود کورا در کشور گرجستان می باشد. رود کورا این شهر را به دو بخش مجزا تبدیل کرده است، به همین دلیل دولت مردان این شهر، دستور ساختن پلی بر روی این رود را دادند. گرجستان به خاطر جایگاه ویژه و خاصی که دارد به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دنیا تبدیل شده است. این کشور سالانه مسافران ایرانی زیادی به خود می بیند که یکی از دلایل آن حل شدن مسآله ی مربوط به ویزا می باشد. کاربران سایت تاریخ ما همراهمان بمانید تا با این پل و جاذبه های آن آشنا شویم.

پل صلح تفلیس

طراح و سازنده پل صلح تفلیس

مهندس معمار این بنای زیبا مایکل دی لوچی است که اکثر ساختمان ها و بنا های پیرامون پل را خود طراحی کرده است، به همین خاطر هماهنگی جالبی را در اطراف این پل به وجود آورده است.

ساختار پل صلح

پل صلح تفلیس به طول ۱۵۰ متر است و سقف آن از شیشه و فولاد می باشد. سیستم نورافشانی این پل به گونه ای ست که حتی تا بعد از طلوع آفتاب نیز به فعالیت خود ادامه می دهد و دارای نوردهی خاص و عجیب و متنوعی ست که هر فردی را جذب خود می کند.

بد نیست بدانید که اگر قصد خرید دارید در انتهای این پل به بازار قدیمی شهر تفلیس می رسید.

خصوصیات نوردهی پل صلح تفلیس

همه لامپ های LED این پل بصورتی توسط طراحان شان ، طراحی شده اند که در زمان های مختلف هم بصورت مستقیم و هم بصورت اشعه ای نوردهی کنند و این کار طوری انجام شود که منبع این نورها – لامپ ها- تا حد امکان، از فاصله دور پنهان باشند. هر یک از تجهیزاتی که نگهدارنده و متصل کننده این لامپ ها بر روی بدنه پل هستند، دارای ۱۹ سانتی متر طول، ۷ سانتی متر ارتفاع و ۶ سانتی متر عمق، دارند. جالب است که بدانید در کل بدنه این پل جهت برق رسانی به لامپ های LED تنها از ۲ سیم برق ۲۴ولت استفاده شده است.

روشنایی این پل صبح ها تا ۹۰ دقیقه پس از طلوع آفتاب همچنان ادامه دارد. در هر ساعت ۴ بار نوع و رنگ نوردهی این پل عوض می شود که همین امر نیز علاوه بر تنوع، منظره جالبی را برای ساکنان و همچنین مسافران تور تفلیس گرجستان ایجاد می کند.

پل صلح تفلیس

پارک های آبی تفلیس

حرف آخر

شهرتفلیس مملو از مکان های تاریخی می باشد؛ در بین تاریخی بودن این شهر، پل صلح تفلیس با معماری مدرن خود، جلوه ای زیبا به شهر داده است. اگر به فکر سفر هستید بی شک تفلیس یکی از بهترین گزینه های سفر می باشد.

منبع ویدا گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها