جاذبه های گردشگری دهلی

جاذبه های گردشگری دهلی

در سفر به هند اولین جایی که به ذهن هر گردشگری می‌رسد پایتخت هند یعنی دهلی است. عده‎ای از افراد از جاذبه‎های گردشگری این شهر زیبا دیدن می‎کنند و عده‎ای نیز از آن به عنوان پلی برای مقصد خود استفاده می‎کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین جاذبه‎های دهلی آشنا کنیم تا با آشنایی بیشتری به سفر خود بپردازید. از میان جاذبه های گردشگری دهلی می‎توان به دروازه هند، راشتراپاتی بهاوان، قلعه سرخ، مسجد جامع، بیجای ماندال و … را اشاره کرد.

قلعه سرخ

جاذبه های گردشگری دهلی

این قلعه زیبا و قدیمی از آثار تاریخی و فرهنگی هند است که در اولین ملاقات با آن به خاطر رنگ خاص سنگ‌های خود نگاه همه را مجذوب خود می‎کند. این قلعه مستحکم مساحتی حدود ۲ کیلومتر مربع را شامل می‎شود. ساخت این بنای تاریخی در سال ۱۶۳۸ شروع شد و در سال ۱۶۴۸ به پایان رسید. در این بنا نمونه‎هایی از معماری ایرانی، هندی و اروپایی به چشم می‎خورد. درون این قلعه قسمت‎های مختلفی دارد که می‎تواند تجربه‎ای خاص را برای شما به ارمغان بیاورد.

راشتراپاتی بهاوان

این بنای مستحکم و زیبا یکی از جاذبه‎های گردشگری دهلی است که تمام اهالی دهلی آن را می‎شناسند و به کاخ نایب السلطنه معروف است. این کاخ زیبا و قدیمی به عنوان خانه خانه رئیس جمهور هند استفاده می شود. ساخت این بنای مستحکم و زیبا از سال ۱۹۱۱ شروع شده و پس از حدود ۱۹ سال به پایان رسیده است.

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت با خانواده

دروازه هند

بنایی تاریخی و فرهنگی است. دروازه هند در واقع طاق پیروزی است که در بیشتر شهرهای جهان مشابه آن را می بینید. با این تفاوت که تزئینات روی طاق هندی بوده و این بنا امروزه در مرکز شهر دهلی نو به نمادی از شهر دهلی تبدیل شده است. این بنا به سربازان هندی که در جنگ جهانی اول کشته شدند، تقدیم شده است. اینجا اولین مکانی است که بیشتر تورهای هند گردشگران را به دیدنش می آورند. ساخت دروازه هند که طراحی معماری به نام ادوارد لوتینز (Edward Lutyens) بود، حدود ۱۰ سال طول کشید. ارتفاع طاق این بنا، ۴۲ متر است و حتما دیدن آن را در لیست خود قرار دهید.

جاذبه های گردشگری دهلی

مسجد جامع

از بناهای مذهبی و جاذبه های دهلی که معماری دیدنی و منحصر به فردی دارد، مسجد جامع دهلی است. این بنای تاریخی که در منطقه دهلی قدیم قرار گرفته یکی از شاهکارهای معماری در انتهای امپراطوری شاه جهان و بزرگترین مسجد در هند است. حیاط این مسجد می تواند جمعیتی در حدود ۲۵۰۰ نفر را در خود جای دهد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها